موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه هالیچ ترکیه | نحوه پذیرش، شهریه و رنکینگ 2024

Halic University
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
6 دقیقه برای مطالعه
دانشگاه هالیچ
دانشگاه هالیچ

دانشگاه هالیچ یکی از اولین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که مأموریت آموزشی و تحقیقاتی خود را در طیف گسترده‌ای از عرصه‌ها من جمله بهداشت، مهندسی، معماری، ورزش و هنر تعریف کرده است. دانشگاه هالیچ استانبول توسط بنیاد بیزیم (بنیاد خیریه حمایت از کودکان لوسمی)، در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و هر ساله پذیرای دانشجویان داخلی و بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

این دانشگاه در قسمت اروپایی استانبول که یکی از پرجمعیت ترین شهر های کشور ترکیه است، قرار دارد. دانشگاه هالیچ تاکنون پذیرای 18 هزار دانشجو از سرتاسر جهان بوده و در حال حاضر دانشجویان غیربومی فراوانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه در رتبه بندی‌های بین المللی به عنوان یک دانشگاه تاثیرگذار در کشور ترکیه و در جهان شناخته شده است.

دانشگاه هالیچ یکی از دانشگاه‌های پیشرو در پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. تحصیل در این دانشگاه برای خود دانشجویان ترکیه این مزیت را دارد که مطابق مدل آموزشی دانشگاه، دانشجویان ترک به عنوان شهروندان دو زبانه و جهانی از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند. قابل توجه است که این دانشگاه بدون در نظر گرفتن کشور مبدا، دوره یا سطح تحصیلی، فرصت های بورس تحصیلی متعددی را برای دانشجویان فراهم می کند.

این دانشگاه هم اکنون شامل 6 دانشکده، 3 مدرسه تخصصی (در مقاطع کاردانی پرستاری، تربیت بدنی و بهداشت)، 1 آموزشگاه حرفه ای و 3 برنامه تحصیلات تکمیلی می باشد. علاوه بر این دانشگاه هالیچ دارای 3 پردیس در مناطق مختلف شهر استانبول می باشد.

فعالیت‌های آموزشی دانشگاه هالیچ استانبول در 4 پردیس به نام‌های Sütlüce، Levent، Şişhane و Beylerbeyi ارائه می‌شود و تلاش دانشگاه همواره تمرکز بر ارائه آموزش‌ در زمینه طراحی و خلاقیت بوده و سعی شده است تا افرادی با مهارت‌های خلاقانه در حل مسائل پرورش دهد.

دانشگاه هالیچ از واقعیت مجازی در کنار آموزش به صورت تکمیلی جهت ارتقای کیفیت آموزش استفاده می کند. شبیه سازی جراحی برای دانشجویان پزشکی، مکان یابی برای دانشجویان رشته معماری و ایجاد نمونه‌های اولیه مجازی برای دانشجویان مهندسی از جمله موارد کاربردی استفاده از این سیستم آموزشی است که در دانشگاه هالیچ مورد استفاده قرار گرفته است.

دانشگاه هالیچ از سال 1998 فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود را در طیف گسترده علوم از جمله بهداشت، مهندسی، معماری، ورزش و هنر آغاز کرده است. بعلاوه خدمات غیرآکادمیک از جمله کتابخانه، اماکن ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل دانشجو به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

مزایای دانشگاه هالیچ استانبول

  • دانشگاه هالیچ به طور رسمی توسط YÖK( شورای آموزش عالی) به رسمیت شناخته شده است.
  • ارائه برنامه های آموزشی با روش های آموزشی پیشرفته و متمایز
  • دارای پردیس های بزرگ با ارائه خدمات
  • تجهیزات تکنولوژیکی با استاندارد بالا
  • وجود مراکز تحقیقاتی مختلف
  • ارائه دیپلم دوم به دانشجویان در ۲۲۵ برنامه مختلف، در قالب پروتکل‌های همکاری با دانشگاه‌های ۶۵ کشور دنیا از جمله آمریکا و کانادا
  • زیرساخت های مجلل و پیشرفته
  • دارای بیش از شصت آزمایشگاه برای تحقیقات علمی و آموزش عملی برای دانشجویان
  • وسایل کمک آموزشی مختلف
  • کمک هزینه دانشجویی
  • ارائه امکانات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک مانند کتابخانه و امکانات ورزشی
  • عضویت در برنامه های جهانی تبادل دانشجو
  • دارای خدمات بهداشتی درمانی مجهز به متخصصین، تجهیزات و دارو برای دانشجویان

برنامه تبادل دانشجو دانشگاه هالیچ استانبول

دانشگاه هالیچ یکی از بهترین و مهم ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه در سطح داخلی و بین المللی است و به همین دلیل امکان تبادل دانشجو با هدف تبادل فرهنگ، گسترش دانش و اطلاعات دانشجویان و تسهیل فضای باز جهانی را فراهم می کند.
این دانشگاه با شرکت در برنامه تبادل دانشجوی اراسموس، به دانشجو اجازه می دهد برای تکمیل تحصیلات خود به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند.

دانشگاه هالیچ

رنکینگ دانشگاه هالیچ

با وجود اینکه دانشگاه هالیچ مورد تائید وزرات علوم و بهداشت ایران نمی باشد اما از رتبه بندی بالایی در کشور ترکیه و در خاورمیانه برخوردار بوده و تا به حال 18 هزار دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

در این دانشگاه از واقعیت مجازی در کنار آموزش‌ها به‌صورت تکمیلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال از شبیه‌سازی جراحی برای دانشجویان پزشکی و از شبیه‌سازی مکان‌یابی برای دانشجویان معماری استفاده می‌شود. دانشگاه هالیچ با استفاده از سیاست شکل‌گیری ” طراحی و خلاقیت” از طریق ایجاد نگرش متفاوت به مسائل، به رشد فردی هر دانشجو تمرکز دارد.

در رتبه بندی Times Higher Education که بیش از 1300 موسسه آموزش عالی از 92 کشور را بررسی کرده است، دانشگاه هالیچ استانبول در میان 200 دانشگاه برتر در زمینه کاهش نابرابری‌ها و برابری جنسیتی، در میان 300 دانشگاه برتر در زمینه مصرف مسئولانه و دسترسی به انرژی پاک و در میان 400 دانشگاه برتر در زمینه‌ آموزش با در جهان قرار گرفته است.

سطح رتبه دهیرتبهمرجع رنکینگ
رتبه جهانی3794abcfuture
رتبه کشوری74abcfuture
رتبه جهانی4382EduRank
رتبه کشوری84EduRank
رتبه در آسیا1521EduRank
رتبه در استانبول24EduRank

شرایط پذیرش دانشگاه هالیچ

دانشجویان خارجی و بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه هالیچ می بایست در یکی از آزمون های ورودی این دانشگاه ( GRE، SAT، GMAT ) با توجه به مقاطع تحصیلی خود شرکت کنند و با کسب نمره قبولی جهت پذیرش از دانشگاه هالیچ اقدام نمایند. همچنین دانشجویان می توانند در مقاطع گوناگون مدارک مشخص و اعلام شده از جانت دانشگاه را ارائه داده و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند. در ادامه با مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در تمامی مقاطع تحصیلی آشنا خواهیم شد:

پذیرش با نمره آزمون SAT

حداقل نمره آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه هالیچ 1800 است.

پذیرش با نمره GMAT

برای پذیرش به عنوان یک دانشجوی بین المللی، نمره GMAT باید بیشتر از 280 باشد.

پذیرش با نمره GRE

نمره GRE مورد پذیرش دانش هالیچ برای دانشجویان بین الملل باید حداقل 550 باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی

  • دیپلم دبیرستان بهمراه ترجمه رسمی؛ انگلیسی یا ترکی
  • ریز نمرات دبیرستان بهمراه ترجمه رسمی ؛ انگلیسی یا ترکی
  • آزمون تافل IBT 79 / PTE 55
  • آزمون تومر(TOMER)، سطح G1 (برای تحصیلات تکمیلی)
  • اسکن پاسپورت معتبر
  • شرکت در آزمون GRE یا SAT و کسب حداقل نمره 280 و 1100 در آن ها
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا ترکی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ پذیرش از دانشگاه هالیچ در مقطع کارشناسی ارشد، تنها نیاز دارید که بر روی مهارت‌های زبانی خود (بسته به زبان آموزشی رشته مورد نظر) کار کنید.

  1. آزمون تومر(TOMER)، سطح G1
  2. پاسپورت معتبر
  3. ریز نمرات دوره کارشناسی به همراه ترجمه رسمی
  4. مدرک کارشناسی به همراه ترجمه رسمی
  5. دو توصیه نامه به همراه مهر و امضا
  6. کسب حداقل نمره 79 مدرک تافل (در صورت تحصیل در رشته زبان انگلیسی)
  7. شرکت در آزمون GMAT و کسب حداقل نمره 550

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع دکتری

پذیرش دکتری از دانشگاه هالیچ از شرایطی مشابه با مقطع کارشناسی ارشد برخوردار است که می‌توان گفت مهم‌ترین دغدغه دانشجویان تسلط آن‌ها به زبان آموزشی رشته مربوط است.

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد به همراه ترجمه رسمی
  • آزمون تومر(TOMER)، سطح G1
  • پاسپورت معتبر
  • ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد به همراه ترجمه رسمی
  • دو توصیه نامه به همراه مهر و امضا
  • کسب حداقل نمره 79 مدرک تافل (در صورت تحصیل در رشته زبان انگلیسی)
  • شرکت در آزمون GMAT و کسب حداقل نمره 550

آزمون ها لازم برای پذیرش در هالیچ

همانطور که اشاره شد برای پذیرش دانشگاه هالیچ شما نیاز به قبولی در چند آزمون مهم از جمله آزمون‌های زبان دارید که در به شرح زیر هستند؛

  • نتیجه آزمون‌های بین‌المللی SAT,GSE ,ACT,ABITUR در صورت وجود.
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی تافل IBT 72 / PTE 55 در صورت وجود.
  • نتایج آزمون ربان ترکی تومر(TOMER) در صورت وجود.

زبان آموزشی دانشگاه هالیچ

زبان آموزشی دانشگاه هالیچ انگلیسی و ترکی می باشد. تمامی دانشجویان در زمان ثبت نام و پذیرش از این دانشگاه می بایست به زبان آموزشی رشته مد نظر خود توجه کنند و بر اساس آن انتخاب رشته خود را انجام دهند. دانشجویانی که دارای مدرک زبان ترکی یا انگلیسی باشند مستقیما می توانند تحصیل خود را در رشته انتخابی خود آغاز کنند. در صورتی که دانشجو تسلط کافی به زبان ترکی یا انگلیسی نداشته باشد، می بایست در دوره یک ساله آموزش زبان هازرلیک که توسط خود دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و در پایان ترم نمره قابل قبول را بدست آورد.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه هالیچ استانبول

  • برای رشته های انگلیسی در مقطع کارشناسی : تافل IBT: 72   و یا  PTE: 55 
  • برای رشته های ترکی در مقطع کارشناسی :TÖMER: B2  یا بالاتر
  • برای رشته های انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد : تافل IBT: 79   و یا  PTE: 55 
  • برای رشته های ترکی در مقطع کارشناسی ارشد :TÖMER: C1  یا بالاتر
دانشجویان دانشگاه هالیچ

بورسیه دانشگاه هالیچ استانبول

دانشگاه هالیچ استانبول فرصت های دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان واجد شرایط خود ایجاد کرده است. تا جایی که دانشجویان برتر این دانشگاه می توانند از بورسیه های کامل و جزئی این دانشگاه استفاده کرده و همچنین از تخفیف های 50 درصدی بهره مند شوند. به طور کلی دانشگاه هالیچ بورسیه های متفاوتی را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است.

دانشگاه هالیچ جهت افزایش شانس قبولی بورسیه برای دانشجویان بین المللی، 4 نوع ارائه می دهد. این بورسیه‌ها از این قرارند:

  • بورسیه تحصیلی شایستگی علمی
  • بورسیه استعدادهای درخشان هالیچ
  • تخفیف دیپلم بین‌المللی
  • بورسیه تخفیفی معرف

شرایط بورسیه دانشگاه هالیچ

با توجه به بورسیه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، در این قسمت به شرح و توضیح هر کدام می‌پردازیم؛

بورسیه تحصیلی شایستگی علمی

کسانی که سال اول خود را در این دانشگاه به پایان رسانده‌اند، می توانند از این بورسیه استفاده کنند. شما می‌توانید تا ۱۵٪ بورسیه تحصیلی را پس از اتمام سال اول خود در این دانشگاه دریافت کنید. برای گرفتن بورسیه باید ترم اول خود را با شهریه ثابت شروع و تکمیل کنید.

بورسیه تخفیف دیپلم بین‌المللی

۲۵% تخفیف در برنامه‌های انگلیسی دانشگاه هالیچ برای دانشجویانی که از برنامه‌های انگلیسی  IB، Abitur، Matura، French IB،  Baccalaureate،Maturita از دبیرستان‌های خود فارغ‌التحصیل شده‌اند.

بورسیه استعدادهای درخشان هالیچ

دانشگاه هالیچ در نظر دارد که دانشجویان خود را نه تنها در مباحث تئوری تقویت کند بلکه استعدادها و خلاقیت‌های آنان را نیز کشف کند تا به عنوان دانشجویانی با استانداردهای جهانی فارغ‌التحصیل شوند. به همین دلیل، این دانشگاه به استعدادهای درخشان، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ درصد بورسیه می‌دهد تا آنها را به کشف مهارت‌های فردی خود به جای سیستم امتحانی مبتنی بر برنامه درسی تشویق نماید.

شرایط دریافت بورسیه استعدادهای درخشان هالیچ

داوطلبان دانشگاه هالیچ می‌توانند هم‌زمان با اقدام به پذیرش، برای دریافت بورسیه «استعدادهای درخشان هالیچ» هم اقدام کنند. ضمن درخواست پذیرش، دانشجو رشته و دپارتمان تحصیلی خود را به دانشگاه اعلام می‌کند و دانشگاه از دانشجویان مستنداتی مبنی بر زندگی نامه فرد، مدارک بیانگر خصوصیات فردی، استعدادها، پژوهش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی درخواست می‌کند. در نتیجه ارزشیابی، دانشجو اگر «گواهی قبولی» خود را دریافت کند، می‌تواند فارغ از موفقیت تحصیلی، مشخص کند که می‌خواهد در چه رشته و گروهی تحصیل کند. البته در این فرایند، کمیسیون دانشگاه با دانشجوی کاندید مصاحبه می‌کند. بنابراین، دانشجویان این شانس را دارند که با توجه به تمایزها و ویژگی‌های شخصی خود آموزش ببینند.

بورسیه تخفیفی معرف

۱۰% تخفیف به داوطلبانی که از طرف یکی از فارغ‌التحصیلانی که برای دانشگاه هالیچ افتخار آفریدند، اعطا می‌شود. البته این امر مشروط بر این است که فارغ‌التحصیلان عضو  «انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه هالیچ» باشند.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه هالیچ

دانشکده

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده پرستاری
  3. دانشکده هنر و علوم
  4. دانشکده هنرهای زیبا
  5. دانشکده مدیریت بازرگانی
  6. دانشکده معماری
  7. دانشکده مهندسی
  8. دانشکده علوم بهداشت
  9. دانشکده تربیت بدنی و ورزش

بیمارستان

  1. بیمارستان آوجیلار دانشکده پزشکی هالیچ

هنرستان فنی و حرفه ای

  1. هنرستان فنی و حرفه ای

مدارس

  1. مدرسه زبان های خارجه
  2. هنرستان هنری

موسسه

  1. موسسه تحصیلات تکمیلی

رشته‌های تحصیلی دانشگاه هالیچ

  • پزشکی
  • ریاضیات
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (انگلیسی)
  • روانشناسی (انگلیسی)
  • زبان و ادبیات ترکی
  • طراحی پارچه و لباس
  • طراحی گرافیک
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • مدیریت بازرگانی (انگلیسی)
  • سیستم های اطلاعاتی مدیریت (انگلیسی)
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل
  • گردشگری و تجارت بین الملل (انگلیسی)
  • معماری
  • معماری داخلی
  • مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)
  • مهندسی الکترونیک برق (انگلیسی)
  • مهندسی صنایع (انگلیسی)
  • مهندسی مکانیک (انگلیسی)
  • مهندسی نرم افزار (انگلیسی)
  • مامایی
  • پرستاری (انگلیسی)
  • فیزیوتراپی و توانبخشی (انگلیسی)

پردیس های دانشگاه هالیچ

دانشگاه هالیچ دارای 4 پردیس است:

  • Sütlüce Yerleşkesi
  • Şişhane Yerleşkesi
  • Levent Yerleşkesi
  • Beylerbeyi Yerleşkesi
دانشکده دانشگاه هالیچ

شهریه دانشگاه هالیچ استانبول

هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور ترکیه بسیار پایین‌تر از هزینه تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی مثل کانادا است.

شهریه سالانه (لیر)زبان تحصیلرشته
320.000ترکیپزشکی
320.000انگلیسیپزشکی
180.000انگلیسیفیزیولوژی
172.000ترکیفیزیولوژی
142.000ترکیدانشکده ارتباطات
142.000انگلیسیمهندسی الکترونیکی
170.000انگلیسیمهندسی کامپیوتر
142.000انگلیسیمهندسی صنعت
170.000انگلیسیمهندسی نرم افزار
142.000انگلیسیمهندسی مکانیکی
146.000ترکیمعماری
180.000ترکیمعماری داخلی
154.000ترکیدانشکده هنرهای زیبایی
154.000ترکیدانشکده تربیت بدنی

امکانات دانشگاه هالیچ

دانشگاه هالیچ با فراهم نمودن امکانات تحصیلی، آموزشی و رفاهی گوناگون درصدد رشد و شکوفایی مهارت‌های فردی دانشجویانی می باشد. به همین خاطر رفاه و آسایش دانشجویان، برای مدیریت این دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. دانشگاه هالیچ همه ساله دانشجویان زیادی در رشته‌های مختلف به‌صورت بومی و بین‌المللی ثبت‌نام می‌کند

از جمله امکاناتی که این دانشگاه برای دانشجویان خود فراهم نموده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنسرواتور بزرگ
  • میزبان رویداد های فرهنگی و هنری به صورت سالیانه
  • برگزاری نمایشگا های مختلف هنر های زیبا، هنر های بصری، موسیقی و …
  • سالن های اختصاصی و ویژه تئاتر
  • بیش از 30 باشگاه دانشجویی در زمینه های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و …
  • ایجاد خوابگاه های دانشجویی با امکانات بسیار مدرن
  • رستوران ها، سالن های غذاخوری و کافه تریاها
  • سیستم گرمایش مرکزی پیشرفته و سالن های مخصوص لباس شویی در خوابگاه ها
  • اتاق های جلسات
  • کلاس های هوشمند
  • اینترنت رایگان 24 ساعته
  • ایجاد محیطی دلپذیر، آرامش بخش و دوستانه
  • کتابخانه های بزرگ و مجهز
  • واحد های ویژه مشاوره روانشناسی
  • مرکز سلامت و بهداشت ویژه دانشجویان
  • مرکز آموزش مهارت های جانبی
  • سینمای ویژه برای دانشجویان
  • مرکز انجمن فارق التحصیلان (امکان مراجعه و کسب مشاوره)

خوابگاه دانشگاه هالیچ

در دانشگاه هالیچ هیچ خوابگاهی برای دانشجویان وجود ندارد، با این حال، خوابگاه‌های متعددی در نزدیکی پردیس‌ها وجود دارد که در آن‌ها، نیازهای مسکن دانشجویان از طریق حمایت دانشگاه تامین و امکانات و خدمات مختلفی ارائه می‌شود. دانشگاه هالیچ با تعدادی خوابگاه در اطراف خود قرارداد همکاری دارد که به دانشجویان موقع ثبت نام، لیستی از این خوابگاه‌ها به همراه معرفی نامه دانشگاه برای اعمال تخفیف در هزینه‌ها داده می‌شود.

خدمات رفاهی خوابگاه دخترانه پردیس Sütlüce با ظرفیت ۵۵۰ نفر:

  • اتاق‌های خصوصی برای ۳ نفر
  • سرویس امنیتی ۲۴ ساعته
  • مناطق مطالعه خصوصی
  • مناطق تفریحی و سرگرمی
  • اتاق تلویزیون
  • کافه تریا
  • لاندری و اتاق اتو
  • یخچال کوچک، حمام اختصاصی و سرویس بهداشتی در اتاق‌ها
  • ست خواب، بالش، لحاف و روتختی برای هر دانشجو
  • اتصال به اینترنت 24 ساعته

علاوه بر خوابگاه، گزینه هایی همچون اجاره خانه یا اقامتگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. بدین صورت که دانشجویان می‌توانند خانه‌ای را در نزدیکی دانشگاه و یا نزدیک ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی که مسیر مستقیم به دانشگاه دارند، اجاره کنند.
اقامتگاه های دانشجویی مشابه خوابگاه ها هستند با این تفاوت که ساعت ورود و خروج ندارند. برخلاف خوابگاه ها محدودیتی ندارند و بیشتر شبیه آپارتمان های شخصی هستند که اجاره بها به همراه سایر قبوض و هزینه ها را شامل می شود.
این دانشگاه برای تسهیل تردد دانشجویان با ستاد اسکان دانشجویان نزدیک به دانشگاه قرارداد می بندد.

امکانات پردیس جدید هالیچ:

  • پارکینگ‌های رو باز و مسقف
  • دو بلوک خوابگاه دانشجویی
  • یک کتابخانه پنج طبقه
  • مرکز کنگره با ظرفیت ۱۲۵۰ نفر و سالن کنفرانس با ظرفیت ۴۱۵ نفر
  • استخر سرپوشیده مطابق استاندارد المپیک
  • زمین بسکتبال
  • کافه و رستوران با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر
  • کافه و خیابان معاشرت
  • ۵۰۰ کلاس درس، ۱۴ آمفی تئاتر و آزمایشگاه
  • یک آمفی تئاتر و فضاهای اجتماعی چند منظوره.

آدرس دانشگاه هالیچ کجاست؟

دانشگاه هالیچ در مرکز اروپایی استانبول، در یک مکان حیاتی در ساحل خلیج طلایی در منطقه بی اوغلو قرار دارد. استانبول بعنوان پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، تا پایان امپراتوری عثمانی، پایتخت ترکیه بوده است.
قابل ذکر است که شهری قدیمی در شبه جزیره ای مثلثی بین اروپا و آسیا که استانبول را به یک شهر بین قاره ای تبدیل کرده است.

علاوه بر دانشگاه هالیچ، دانشگاه کنت استانبول، دانشکده هنر میمار سیسان و مدرسه بازرگانی لندن نیز از دیگر مراکز آموزشی معتبر در این منطقه هستند. از اماکن گردشگری در اطراف این دانشگاه می‌توان به موزه مینیاتورک و باغ هتل هیلتون اشاره کرد.

در اینجا قصد داریم موقعیت دانشگاه هالیچ را به همراه مسافت و دسترسی‌های شهری آن شرح دهیم؛

  • ۳۰ کیلومتر تا فرودگاه جدید استانبول و ۲۴ دقیقه با ماشین.
  • ۱ کیلومتر تا پایانه اتوبوس Alibeyköy Cep و ۶ دقیقه پیاده‌روی.
  • ۸ دقیقه پیاده‌روی تا تراموا Cibali-Alibeyköy.
  • 8 دقیقه پیاده‌روی تا مترو Mecidiyeköy-Mahmutbey.
  • 5 کیلومتر تا پردیس Sütlüce فعلی و ۷ دقیقه با ماشین.
  • ۱۰ دقیقه فاصله تا ایستگاه مترو باس Halıcıoğlu با ماشین.

No: 82 Beyoglu Imrahor Cad., Sutluce Mah., Istanbul, Turkey

سایت رسمی دانشگاه هالیچ: https://halic.edu.tr/en

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *