موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه کارابوک/نحوه پذیرش،شهریه و رتبه(پذیرش100%)

karabuk unıversıty
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
7 دقیقه برای مطالعه

دانشگاه تاپ و محبوب کارابوک از دانشگاه های دولتی و مورد تایید وزارت علوم  با زبان انگلیسی / ترکی می باشد که در سال 2007 با شعار «آشیانه آموزش مدرن» در شهر صنعتی کارابوک تأسیس شد. این دانشگاه دولتی که مورد تأیید سازمان “EQUALS” هم هست .

دانشگاه کارابوک هدفش را قرار گرفتن میان برترین دانشگاه ها و سطوح عالی استاندار بین المللی در نظر گرفته است و همواره سعی در ارتقای سطح آموزشی و علمی خود داشته وبرنامه تحصیلات تکمیلی خود را با مؤسسه علوم پایه و علوم اجتماعی شروع کرد.

ضمنا هم اکنون دارای بیش از 42 هزار دانشجو داخلی و خارجی  ( اروپایی _آفریقایی _ خاورمیانه_آسیای میانه و…که هم اکنون مشغول به تحصیل هستند)می باشد و هرساله نیز پذیرای دانشجویان از سرتاسر می باشد و در میان دانشگاه‌هایی قرار گرفته است که بیشترین دانشجوی بین‌المللی را دارد.

دانشگاه کارابوک که دارای محیط دانشگاهی امن وراحت، و آرام است در آن دانشجویان این فرصت را دارند که با فعالیت‌های متنوع از لحاظ اجتماعی و تحصیلی، خود را ارتقا دهند. در همین راستا دانشگاه همایش‌ها، پنل، نمایشگاه‌ها، نمایش فیلم و کنسرت‌های متعددی برگزار می‌کند. همچنین بر اساس ارزیابی جشنواره فیلم 2018 – 2017 در بین 10 دانشگاه برتری قرار گرفت که بیشترین تعداد کارگردانان برنده جوایز این جشنواره را تربیت کرده است.

دانشگاه کارابوک در ترکیه مورد تأیید وزارتخانه‌های ایران نمی باشد . اما از آنجاییکه این دانشگاه در برنامه‌های بین‌المللی تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، فارابی و مولانا عضویت دارد؛داوطلبانی که در برنامه اراسموس پلاس شرکت می‌کنند، علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاهی اروپایی، امکان کارآموزی در آن را دارند و در طول دوره تحصیل یا کارآموزی، کمک هزینه نیز دریافت می‌کنند.درصورتی که تأییدیه ایران برای انتخاب دانشگاه برای شما اولویت دارد، می‌توانید در صفحات دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم ایران و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران، دانشگاه مطلوب خود را انتخاب کنید.

رنکینگ دانشگاه کارابوک2024-2023
مرجعرتبهسطح رتبه دهی
edurank3407رتبه در  جهان
edurank1123رتبه در آسیا
edurank63رتبه در ترکیه

در سیستم اعتبارسنجی سازمان THE که هر سال دانشگاه‌های معتبر و پیشرو جهان را بر اساس مطالعات ارزیابی و سنجش عملکرد مشخص می‌کند، دانشگاه دولتی کارابوک نیز یکی از 11 دانشگاه ترکیه در لیست این پایگاه بوده است که در رتبه 1000-1200 دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است. از کل دانشگاه‌های ترکیه نیز رتبه 10 و رتبه 4 دانشگاه‌های دولتی را داشته است. در مورد سازمان THE جالب است بدانید که هر سال حدود 1500 دانشگاه از 93 کشور جهان در این سیستم مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند. اینکه یک دانشگاه بتواند جایگاه علمی و رنک خود را حفظ کند نیز خیلی مهم است که از این نظر نیز دانشگاه کارابوک موفقیت‌امیز عمل کرده است.

همچنین دانشجویان این دانشگاه در ((مسابقات پروژه تحقیقاتی ۲,۲۴۲ دانشجوی دانشگاه)) که توسط ریاست برنامه‌های حمایت از دانشمندانTÜBİTAK برگزار شد، ۳ مقام اول را در سه دسته مختلف کسب کردند.   TÜBİTAK برگزار شد، ۳ مقام اول را در سه دسته مختلف کسب کردند

ودر رتبه‌بندی اعلام شده در سال ۲۰۱۸ توسط Nature Index در میان دانشگاه‌هایی قرار گرفت که در ۸۲ مجله علمی معتبر جهان در زمینه های شیمی ،پزشکی، بهداشت، زمین، فیزیک، و علوم محیطی  رتبه ۱۹ دانشگاه‌های ترکیه را به خود اختصاص داد

شما پس از انتخاب دانشگاه خود، برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه اخذ پذیرش بصورت تضمینی و قطعی  و طی کردن مراحل اپلای می‌توانید با مجموعه ی ما در ارتباط باشید و با دریافت خدمات مشاوره تخصصی رایگان تحصیل در ترکیه، از مهاجرت تحصیلی خود مطمئن شوید.

دانشگاه کارابوک علاوه بر دستاوردهای علمی اثبات شده، با داشتن مراکز تحقیقاتی و ساختمان‌های آموزشی، توسعه امکانات آزمایشگاهی و پویایی محیط تحصیلی خود، جز دانشگاه‌های برجسته ترکیه محسوب می‌شود. در کنار این‌ها، دانشگاه خدمات رفاهی و تفریحی قابل توجهی را در برای دانشجویان خود فراهم آورده است که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • در این دانشگاه کلیه تصمیمات با در نظر گرفتن نیازهای دانشجویان گرفته می‌شود.
  • پردیس دانشگاه کارابوک یکی از سبزترین و بزرگ‌ترین پردیس‌های ترکیه است؛ در زمان‌های خالی بین کلاس‌ها، می‌توانید آن طرف رودخانه، روبه‌روی دانشگاه بنشینید و با دوستان خود وقت بگذرانید.
  • بر اساس نتایج ارزیابی جشنواره فیلم ۲۰۱۸-۲۰۱۷، دانشگاه کارابوک در رده‌بندی مؤسساتی که کارگردانان فیلم‌های برنده جایزه در آن‌ها، دوره آموزش سینما گذرانده‌اند، در بین ۱۰ دانشگاه برتر قرار گرفت.
  • در محوطه دانشگاه زمین‌های والیبال، فوتبال، بسکتبال، تنیس، یک کتابخانه بزرگ و زیبا، باغ‌وحش کوچک ،یک باغ گیاه‌شناسی، یک استخر، یک سالن بدنسازی، یک کافه تریا، یک استادیوم بسیار زیبا و حتی وجود دارد.
  • دانشگاه کارابوک اولین دانشگاه ترکیه است که از EAQUALS یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش زبان‌های خارجی در جهان، اعتبارنامه دریافت کرده است.
  • دانشگاه کارابوک علاوه بر کاردمیر، با مؤسساتی مانند مؤسسه استاندارد ترکیه، Aselsan، Havelsan و TAI، در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت، قراردادها و همکاری‌هایی دارد.
  • دانشگاه کارابوک در سال ۲۰۱۹ با حضور در مسابقه TÜSİAD عنوان دانشگاهی که بیشترین دانشجو را به بخش «کمپ کارآفرینی» فرستاده را کسب کرد و برنده «پرچم کارآفرینی» این دوره از رقابت‌ها شد.
  • دانشگاه کارابوک در میان دانشگاه‌هایی است که بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد؛ بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۸۰ کشور از سراسر جهان، از آفریقا تا آسیا، از آسیای مرکزی تا خاورمیانه، از اروپا تا آمریکا، در این مرکز آموزش عالی آموزش می‌بینند.
  • دانشگاه کارابوک بهترین نمونه همکاری دانشگاه با مجموعه کارخانه‌های فولاد و آهن کارابوک (KARDEMIR) در سراسر کشور است.
  • دانشجویانی محصل در دانشگاه کارابوک کارآموزی خود را در KARDEMIR می‌گذرانند و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند.

دانشگاه کارابوک در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میزبان دانشجویانی از نقاط مختلف دنیا است .دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه دولتی کارابوک را دارند می توانند با یکی از روش های زیر موفق به تحصیل در این دانشگاه بشوند

1-شرکت درآزمونYOS

یوس آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد. متقاضی بایستی متناسب با رشته مد نظر خود ، رتبه مورد قبول دانشگاه را جهت پذیرش قطعی کسب کند . این آزمون برای سنجش هوش و توان زبان ترکی داوطلبان است. توجه بفرمایید که بیشترین ظرفیت پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون یوس خود می باشد .

آزمون یوس دانشگاه کارابوک در دو الی سه مرحله انجام می شود و دانشجویان می توانند پس از اعلام شدن نمره شان، شروع به انتخاب رشته نمایند,

2-شرکت در آزمون sat (چندین بار در سال برگزار می شود)

3_پذیرش از طریق آزمون TR_YOS

این آزمون که یک آزمون جامع می باشد و سالانه یکبار در بهمن ماه به صورت سراسری در ترکیه برگزار می شود در سال تحصیلی 2023-2022 توسط سازمان آموزش عالی ترکیه به تصویب رسید محتوای این آزمون با آزمون یوس  اختصاصی دانشگاه ها کاملا یکی می باشد،  صرفا این آزمون فرصت قبولی دانشجو را بالا می برد. لذا شرکت در این آزمون برای متقاضیان دانشگاه های ترکیه بسیار حائز اهمیت می باشد . دانشگاه کارابوک علاوه بر برگزاری آزمون خود به صورت اختصاصی، می تواند بخشی از ظرفیت خود را از طریق ازمون TR_YOS پذیرش کند.

4-بدون آزمون ازطریق قبولی با معدل

*دانشجویانی که در آزمون ورودی یوس این دانشگاه یا آزمون SAT شرکت می کنند می بایست امتیاز و نمره قابل قبول را با توجه به رشته تحصیلی انتخابی خود بدست آورند.

ضمن می توانند بدون آزمون از طریق معدل هم به اخذ پذیرش اقدام بکنند.

در اینجا ابتدا شرایطی را که برای پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه کارابوک نیاز دارید را معرفی می‌کنیم و سپس مدارکی که برای پذیرش مقطع دکتری دانشگاه کارابوک نیاز دارید را ارائه می‌دهیم. ‌خوب است که بدانید که برنامه‌های بدون ‌پایان‌نامه، رشته‌های هنری با آزمون استعداد و همچنین فارغ‌التحصیلان رشته‌های  دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی و داروسازی شرط آزمون ALES ندارند.

خبر خوب:
 دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه کارابوک، نیازی به آزمون ALES ندارند.

  • ارائه مدرک کارشناسی
  • حداقل امتیاز ۵۵ از آزمون ALES و یا معادل آن در آزمون‌های بین‌المللی
  • برای رشته‌های زبان خارجی: امتیاز ۵۰ از آزمون زبان خارجی دانشگاه کارابوک
  • برای رشته‌های ترکی: مهارت زبان ترکی TOMER در سطح G1

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه کارابوک

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد
  • حداقل امتیاز ۵۵ از آزمون ALES و یا معادل آن در آزمون‌های بین‌المللی
  • برای رشته‌های زبان خارجی: امتیاز ۵۰ از آزمون زبان خارجی دانشگاه کارابوک
  • برای رشته های ترکی: مهارت زبان ترکی TOMER در سطح G1

مدرک قبولی در آزمون (درصورت شرکت )

اسکن پاسپورت 

ترجمه مدرک و ریز نمرات پیش دانشگاهی

ترجمه مدرک و ریز نمرات دیپلم

عکس پرسنلی

مدرک دیپلم

آزمون یوس YOS دانشگاه کارابوک شامل سه بخش هوش ، هندسه و ریاضی می باشد. تعداد سوالات آزمون 80 سوال  و از 100 نمره است . دانشگاه کارابوک سالانه  آزمون یوس خود را به طور معمول در چند مرحله در بازه های زمانی مختلف  برگزار میکند و متقاضی مجاز به شرکت در هر تعداد از این آزمون ها می باشد و میتواند شانس قبولی خود را بالا ببرد .

دانشجویان دانشگاه کارابوک می‌توانند علاوه بر بورسیه تحصیلی و وام‌های ارائه شده توسط مؤ‌سسه اعتباری و  امور خوابگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی از بنیادها، انجمن‌ها، بخش خصوصی و سایر مؤسسات دریافت کنند. دو مورد از بورسیه‌های دانشگاه کارابوک عبارتند از:

  1. فرصت کار پاره وقت
  2. کمک غذا

پس از شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان می‌توانند با اطلاعیه‌های موجود در سایت دانشگاه کارابوک از بورسیه‌های تحصیلی مطلع شوند. ضمناً آن‌ها قادرند بورسیه‌های اعطایی دانشگاه را از هیئت‌های دانشجویی دانشکده و یا از دفاتر بورسیه پیگیری کنند. دانشجویانی که واجد شرایط دریافت بورسیه هستند، می‌توانند به صورت آنلاین یا از طریق واحد امور دانشجویی درخواست دهند. در ادامه دو برنام بورسیه نام را توضیح می‌دهیم؛

  1. فرصت کار پاره وقت: به دانشجویان دانشگاه فرصت‌‎های شغلی پاره وقت از ۱۵ ساعت در هفته تا ۶۰ ساعت در ماه در واحدهای دانشگاهی و اداری مورد نیاز ارائه می‌شود. علاوه بر این، با پروژه مشترک Kardemir و İşkur، به دانشجویان ارشد موفق، امکان کار پاره وقت و استخدام پس از فارغ‌التحصیلی داده می‌شود.
  2. کمک غذا: این بورسیه به این صورت است که به دانشجویان ممتاز دانشگاه در صورت درخواست، کمک‌هایی برای تهیه ناهار و شام ارائه می‌شود.
  1. دانشکده دندانپزشکی
  2. دانشکده جنگلداری
  3. دانشکده ادبیات
  4. دانشکده علوم
  5. دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی
  6. دانشکده علوم اسلامی
  7. دانشکده ارتباطات تورکر اینان اوغلو
  8. دانشکده مدیریت کسب و کار
  9. دانشکده معماری باشاک چنگیز
  10. دانشکده مهندسی
  11. دانشکده طراحی و هنرهای زیبا سافرانبولو فتحی توکر
  12. دانشکده علوم سلامت
  13. دانشکده گردشگری سافرانبولو
  14. دانشکده آموزش تکنیکال
  15. دانشکده تکنولوژی
  16. دانشکده پزشکی
  • مهندسی هسته‌ای
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر
  • مهندسی سازه
  • علم مواد
  • مهندسی اتوماسیون
  • علم مواد
  • فیزیک
  • پزشکی
  • جراحی مغز و اعصاب
  • الهیات
  • جامعه‌شناسی
  • جمعیت‌شناسی
  • هوش مصنوعی
  • ریاضیات
  • روانشناسی
  • طراحی داخلی
  • مدیریت محیط زیستی
  • علوم محیطی
  • اقتصاد
  • مدیریت کسب و کار
  • زیست‌شناسی
  •  معماری
  • جنگلداری
  • حقوق
  • فلسفه
  • و …

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کارابوک  بایستی در آزمون ورودی یوس این دانشگاه شرکت کنند و از 100 نمره آزمون حداقل 95 کسب کنند. رشته پزشکی در ترکیه  6 سال به طول می انجامد. رشته پزشکی در دانشگاه کارابوک با شهریه بسیار مقرون به صرفه و با کیفیت آموزشی بالا ارائه می شود، به همین دلیل دانشجویان پس از تحصیل می توانند در بهترین بیمارستان ها مشغول به کار شوند و یا مجوز تاسیس مطب پزشکی را اخذ کنند .

نکته قابل توجه اینکه متقاضیان تحصیل رشته پزشکی  در دانشگاه کارابوک ، ترجیحا باید از شرایط سنی ( زیر 25 سال )  و معدلی ( بالای 17 ) خوبی برخوردار باشند .

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشکده پزشکی به زبان ترکی دانشگاه کارابوک  را دارند ، باید آزمون تعیین سطح زبان ترکی دانشگاه را شرکت کنند و پس از دریافت نمره قابل قبول ،  می توانند وارد کورس اصلی رشته پزشکی شوند . اگر دانشجو مدرک بین المللی TOMER را از قبل دریافت کرده باشد، نیازی به شرکت در آزمون تعیین دانشگاه را ندارد .

متقاضیان تحصیل رشته دندان پزشکی در دانشگاه کارابوک ، می توانند با شرکت در آزمون یوس اختصاصی دانشگاه و کسب رتبه حداقل 95 از 100 برای پذیرش اقدام کنند . رشته دندان پزشکی در دانشگاه کارابوک به زبان ترکی ارائه می شود و مدت دوره تحصیل این رشته در ترکیه  5 سال به طول می انجامد.

  • دانشکده ادبیات: 6200 لیر
  • دانشکده جنگلبانی: 3500 لیر
  • دانشکده علوم پایه: 3000 لیر
  • دانشکده طراحی و هنرهای زیبا: 3500 لیر
  • دانشکده علوم اقتصادی و اداری: 6500 لیر
  • دانشکده جهانگردی: 6500 لیر
  • دانشکده الهیات: 4900 لیر
  • دانشکده سلامت و بهداشت: 3500 لیر
  • دانشکده مدیریت 6900 لیر
  • دانشکده تکنولوژی: 3500 لیر
  • دانشکده معماری: 12900 لیر
  • دانشکده پزشکی: 20 هزار لیر
  • دانشکده دندانپزشکی: 15 هزار لیر
  • دانشکده مهندسی: 10600 لیر

دانشگاه هایی که آزمون ورودی بین المللی دانشجویان دانشگاه کارابوک KBÜ – YÖS را می پذیرند به شرح زیر است:

دانشگاه باشکنت

دانشگاه علاءالدین کیقباد آلانیا

دانشگاه بیکنت

دانشگاه فنی بورسا

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه اسنیورت استانبول

دانشگاه گدیک استانبول

دانشگاه Afyon Kocatepe

دانشگاه جمهوریت

دانشگاه 29 می استانبول

دانشگاه آرل استانبول

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه چانکایا

دانشگاه بالیکسیر

دانشگاه ارجیس

دانشگاه فنی ارزروم

دانشگاه گیرسون

دانشگاه هالیچ

دانشگاه هاران

دانشگاه بازرگانی استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه کریک کاله

دانشگاه KTO کاراتای

دانشگاه مالتپه

دانشگاه اولوداغ

دانشگاه اوشاک

دانشگاه اسکودار

دانشگاه مصطفی کمال

دانشگاه نوشهیر حاجی بکتاش

دانشگاه نیشانتاشی

دانشگاه اوکان

دانشگاه اردو

دانشگاه رجب طیب اردوغان

دانشگاه Van Yüzüncü Yıl

دانشگاه سلجوق

دانشگاه یاشار

شهریه سالانه (tl)2023-2022زباندانشکده
46,300ترکی دانشکده ادبیات
69,450انگلیسی 
46,300ترکی دانشکده  علوم
50,900انگلیسی 
76,350ترکی دانشکده اقتصادی و اداری
46,300انگلیسی 
50.900ترکی دانشکده مدیریت
46.300ترکیدانشکده ارتباطات
63.000ترکی دانشکده معماری
63.000ترکی دانشکده مهندسی
94.500انگلیسی 
96.100ترکی دانشکده پزشکی
80.400ترکی دانشکده دندان پزشکی
63.000ترکی دانشکده فنی

اگر جزو دانشجویانی هستید که سطح امکانات رفاهی، اجتماعی، علمی و خدماتی دانشگاه برایتان خیلی در اولویت است، دانشگاه کارابوک که به دنبال فراهم کردن بستر ایمن و آرام برای رشد دانشجویان است یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه می باشد. براساس اعتقاد این دانشگاه پیشرفت کاری و علمی با صلح و آرامش  صورت خواهد گرفت. از جمله امکاناتی که در این دانشگاه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمارستان دانشگاه کارابوک: در پایان تحصیل دانشجویان پزشکی و گرایش‌های مختلف درمان و بهداشت می‌توانند به داخل بیمارستان دانشگاه بروند و دوره طرح و کارورزی خود را در آن‌جا سپری کنند. یک بیمارستان آموزشی درمانی که به مردم نیز خدمت رسانی می‌کند.
  • کلاس‌ها و آتلیه‌های بزرگ و مناسب برای تمام رشته‌ها
  • استادیوم ورزشی دانشگاه: برای برگزاری رویدادهای مختلف از جمله مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان و جشنواره‌های مختلف وفوتبال استفاده می‌شود.
  • مرکز تاسیسات اجتماعی و رفاهی دانشجویان
  • انواع مغازه ها از جمله (خیاطی و آرایشگاه ، نانوایی ، فروشگاه لوازم تحریر، و …
  • 5 سالن غذاخوری بزرگ با ظرفیت 2 هزار نفر
  • خوابگاه‌های اقامتی دانشگاه: این خوابگاه‌ها امکان اقامت و اسکان دانشجویان بین‌المللی را فراهم کرده و ظرفیتی معادل 4000 نفر است.
  • دو مهمانخانه با ظرفیت 150 نفر
  • انواع سالن‌های ورزشی و زمین‌های بازی برای دانشجویان
  • محوطه سبز و بوستان‌ها
  •  کتابخانه غنی
  • و………

کتابخانه ی دانشگاه کارابوک مجموعه هایی را ایجاد کرده است که از اهداف یادگیری و تدریس یک موسسه قوی دانشگاهی پشتیبانی می کند.  و دسترسی فکری و فیزیکی به مواد را فراهم می کند و اعضای جامعه را به سمت کسب مهارت های پژوهشی و فنی راهنمایی می کند.

این دانشگاه خدمات و امکانات خوابگاه را با  هزینه مقرون به صرفه به دانشجویان ارائه می دهد.

برخی امکانات خوابگاه عبارتند از :

  • بیمه دانشجویی
  • آشپزخانه
  • مانیتورینگ دوربین مداربسته 24 ساعته
  • حمام ، سرویس بهداشتی مجزا
  • اتاق‌های یک نفره، دو نفره و سه نفره
  •  شام
  • خشکشویی
  • اینترنت رایگان
  • تأمین امینت با دوربین‌های مداربسته ۲۴/۷
  • اتاق مطالعه
  • محل مطالعه به همراه میز و صندلی
  • خوابگاه پسرانه قلم طلایی
  • خوابگاه دخترانه قلم طلایی
  • خوابگاه دخترانه اصل
  • خوابگاه پسرانه Kayabaşı
  • خوابگاه پسرانه ارکام
  • خوابگاه دخترانه شاهینلر
  • خوابگاه دخترانه ابیک
  • خوابگاه دخترانه Aslantepe
  • خوابگاه پسرانه فتح
  • خوابگاه پسرانه اوزتورک

آدرس دقیق دانشگاه: کارابوک، محله کیلاوزلار، پردیس دمیر چلیک، کوچه 413، شماره 7

موقعیت مناسب جغرافیایی دانشگاه کارابوک یکی دیگر از مزایای آن است. این دانشگاه که در منطقه‌ای تجاری و اقتصادی قرار گرفته، و فاصله ی آن از استانبول 3,5 ساعت و از آنکارا 1,5 ساعت می باشد. دانشگاه کارابوک از 5 پردیس تشکیل شده است که پردیس مرکزی دمیر چلیک به عنوان پردیس مرکزی در Balıklarkayası در 3 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. به دلیل موقعیت خوب این پردیس که اغلب دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در آن قرار دارند، دانشجویان به راحتی به شهر دسترسی پیدا می‌کنند.

دانشگاه کارابوک 9 خوابگاه در فاصله 5 تا 25 دقیقه‌ای دانشگاه تعبیه کرده است. همچنین از دانشگاه تا جنگل کنت 10 دقیقه فاصله است که در این جنگل کافه، پارک و مکان‌های تفریحی زیادی وجود دارد.

سایت رسمی دانشگاه کارابوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *