موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه چانکایا /نحوه پذیرش ،شهریه و رتبه (پذیرش 100%)

çankaya unıversıty
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
7 دقیقه برای مطالعه

دانشگاه چانکایا یکی از برترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که زبان انگلیسی در آن آموزش داده می شود. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه ها در رشته  مهندسی ومعماری بوده و سالیانه دانشجویان زیادی خواهان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه می باشند.

حصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه، یکی از برنامه های تحصیلی معتبر جهانی است که به دلیل تحصیلات آکادمیک با کیفیت علمی شناخته شده است.دانشگاه چانکایا در سال ۱۹۹۷ در پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا تاسیس شد و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.انشگاه چانکایا یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه در حیطه ی رشته های غیر پزشکی می باشد. این دانشگاه دارای دو کمپ است که کمپ مرکزی آن در جاده اسکی شهیر و کمپ بالگات در شهر آنکارا قرار دارد. زبان تدریس در اکثر رشته های این دانشگاه انگلیسی می باشد و برای افرادی که خواستار تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی هستند گزینه ای بسیار مناسب است.

به طور کلی این دانشگاه حدودا ۸ هزار دانشجو دارد که از این میان بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین المللی می باشند.

دانشکده حقوق و معماری، مدرسه فنی حرفه ای عدالت، انستیتوی علوم پایه و علوم اجتماعی در پردیس بالگات و دانشکده ادبیات و علوم پایه، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشکده مهندسی و مدرسه فنی حرفه ای چانکایا در پردیس مرکزی در 29 کیلومتری اسکی شهیر واقع شده اند.

رنکینگ دانشگاه چانکایا 2023
مرجعرتبه 
EDURANK2910رتبه در جهان
EDURANK917رتبه در آسیا
EDURANK54رتبه در کشور
EDURANK7رتبه در شهر

تحصیل در دانشگاه چانکایا در آنکارا، ترکیه، دارای مزایای بسیاری است. برخی از این مزایا عبارتند از:
1. آموزش به زبان انگلیسی: دانشگاه چانکایا به عنوان یک دانشگاه خصوصی به آموزش به زبان انگلیسی می پردازد. این موضوع به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا در محیطی آموزشی بین‌المللی و با استفاده از زبان انگلیسی، تحصیل کنند و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.


2.  برنامه‌های بورسیه: برنامه‌های بورسیه متنوعی از دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.بورسیه‌هایی مانندتخفیف شهریه، معافیت از پرداخت شهریه یا کمک‌های مالی . این بورسیه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهند و دسترسی به آموزش عالی راحت‌تر شود.


 3. برنامه تبادل دانشجویی: دانشگاه چانکایا همکاری‌های بین‌المللی فعالی دارد و برنامه‌های تبادل دانشجویی را پشتیبانی می‌کند. این برنامه‌ها به دانشجویان امکان می‌دهند تا یک ترم یا یک سال تحصیلی را در دانشگاه‌های بین‌المللی بگذرانند و تجربه جدیدی به دست آورند.
4. محیط آموزشی مناسب: دانشگاه چانکایا دارای محیط آموزشی مدرن و تجهیزات پیشرفته است. این دانشگاه امکانات آموزشی، کتابخانه، آزمایشگاه‌ها و تسهیلات دیگر را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بهترین تجربه آموزشی را داشته باشند.


5. ارتباط با صنعت و بازار کار: ارتباطات نزدیک با صنعت و بازار کار از ویژگی های دانشگاه چانکایا است . این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از فرصت‌های شغلی، کارآموزی موجود در سازمان ها و ادارات استفاده نماید، 6. تنوع رشته‌های تحصیلی: دانشگاه چانکایا انواع رشته‌های تحصیلی را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

 
7. شهریه مناسب: شهریه دانشگاه چانکایا در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی و گاهاً دولتی دیگر در ترکیه، کمتر است. این موضوع به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در دانشگاهی با کیفیت و با قیمت مناسب تحصیل کنند.

دانشگاه چانکایا در برنامه‌های تبادل دانشجویی فعالیت گسترده‌ای دارد. یکی از این برنامه‌ها، برنامه اراسموس است که توسط اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده است. این برنامه به دانشجویان امکان می‌دهد تا برای یک ترم تحصیلی یا یک دوره کوتاه‌مدت در دانشگاه‌هایی در اروپا تحصیل کنند.


برنامه تبادل اراسموس دانشجویان را قادر می‌سازد تا تجربه تحصیلی بین‌المللی را در محیط دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در اروپا به دست آورند. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های درسی مختلف شرکت کنند، با فرهنگ و زبان جدید آشنا شوند و ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کنند.


در این برنامه، دانشجویانی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند از تسهیلات مالی مرتبط با برنامه اراسموس بهره‌مند شوند. این شامل هزینه‌های مربوط به تحصیل، اقامت و حمایت مالی می‌شود. همچنین، دانشجویان با استفاده از این برنامه می‌توانند واحدهای درسی خود را بازشماری کنند و به تأییدیه بین‌المللی برسانند و بورسیه ای از دانشگاه میزبان دست یابند.
برنامه تبادل دانشگاه چانکایا همچنین ارتباطات بین‌المللی و همکاری‌های علمی را تقویت می‌کند. با ارتباط با دانشگاه‌های بین‌المللی، دانشجویان و اساتید می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی شرکت کنند و تجربه‌های جدیدی را کسب کنند.


خوب است بدانید دانشگاه چانکایا با عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس با 37 دانشگاه برجسته در 17 کشور دیگر همکاری می¬کند. بنابراین برای دانشجویان فرصت تحصیل در برترین دانشگاه‌های اروپایی وجود دارد. آن‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و چند ترم تحصیلی خود را در دانشگاه‌های قوی اروپایی بگذرانند. به طور کلی، دانشجویان دانشگاه چانکایا فرصت‌های بسیاری در زمینه تحصیل و شغلی خواهند داشت.

دانشجویان دانشگاه چانکایا فرصت های تحصیلی و شغلی زیادی را پیش روی خود خواهند داشت زیرا دانشگاه چانکایا در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس فعالیت دارد و در عضویت با حدود 37 دانشگاه عالی در 17 کشور دنیا می باشد. از همین رو امکان تحصیل دانشجویان این دانشگاه در برترین دانشگاه های اروپایی فراهم آورده شده است. دانشجویان می توانند از این فرصت تحصیل استفاده کنند و چند ترم تحصیلی خود را در دانشگاه های قدرتمند اروپایی بگذارنند.

زبان تدریس دانشگاه چانکایا ترکیه به جز دانشکده حقوق و دانشکده حرفه ای دادگستری، به زبان انگلیسی است. دانشجویانی که دانش کافی از زبان های خارجی ندارند، به مدت یک سال در کلاس های آمادگی انگلیسی شرکت می کنند. دانشگاه کانکایا دارای مدارس آمادگی انگلیسی پشتیبانی آموزش انگلیسی است.

افرادی که قصد پذیرش و تحصیل در این دانشگاه را دارند باید بتوانند به زبان انگلیسی یا ترکی تسلط داشته باشند. افرادی که در یکی از آزمون های زیر،حداقل نمره را کسب نموده باشد، احتیاجی به شرکت در کلاس های آمادگی ندارد و می تواند برای تحصیل در این دانشگاه درخواست ارائه نماید.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه چانکایا باید در آزمون‌های ورودی  شرکت کنید و نمره قبولی را با توجه به رشته مورد نظر کسب کنید. آزمون های مورد قبول این دانشگاهSAT،GCE، آزمون YOS  می باشد.

 این دانشگاه همچنین از طریق سوابق تحصیلی دانشجو( قبولی بدون آزمون از طریق معدل) می‌پذیرد. داوطلبان عزیز ایرانی بهتر است معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آن‌ها نیز بین ۱۳ تا ۲۰ باشد.

 رتبه مورد قبول این دانشگاه در آزمون SAT کسب نمره 1000 از 1600 و در رشته‌های معماری  و مدیریت کسب نمره 600 از 800 می‌باشد.

زبان تحصیل در  اکثر رشته‌های دانشگاه چانکایا انگلیسی می‌باشد؛ بنابراین  یکی دیگر ازشرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه ارائه مدرک معتبر مهارت زبان انگلیسی یا ترکی می‌باشد. دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط نباشند می بایست در دوره های یک ساله آموزش زبان (دوره های حاضرلیک) که از جانب خود دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و پس از پشت سر گذراندن این دوره با امتیاز مورد قبول، سال تحصیلی خود را در دانشگاه آغاز نمایند.

  • فرم ثبت نام
  • مدرک دیپلم
  • مدرک معادل سازی شده دیپلم
  • ریزنمرات و سوابق تحصیلی دیپلم و دبیرستان
  • نمره آزمون ورودی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک مهارت زبانی
  •  
  • دو قطعه عکس
  • رسید واریز شهریه
  • انگیزه نامه

از جمله برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که آن دسته از دانشجویان عضو  در آن قرارداد می‌توانند از پرداخت شهریه به کلی معاف شوند برنامه تبادل اراسموس می باشد. این برنامه باعث می‌شود تا دانشجو یک ترم خود را در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی، آسیا ،آمریکای شمالی، استرالیا  سپری کند. کمک‌های مالی و اجتماعی این دانشگاه نیز در قالب بورسیه به دانشجویانی که نیاز مالی دارند ارائه می‌شود و فرصت‌های شغلی پاره وقت به عنوان بورس تحصیلی اعطاء می‌گردد.

این بورسیه‌ها به صورت مالی و اجتماعی به دانشجویان کمک می‌کنند تا هزینه‌های تحصیلی خود را پوشش دهند و در برخی موارد فرصت‌های شغلی پاره‌وقت نیز وجود دارد.

بورسیه‌های مالی می‌توانند شامل معافیت از پرداخت شهریه یا تخفیف‌هایی برای شهریه باشند. این بورسیه‌ها بر اساس عملکرد تحصیلی برخی از دانشجویان یا نیازهای مالی آن‌ها تعیین می‌شوند.
بورسیه‌های اجتماعی نیز به دانشجویانی که نیازهای مالی و اجتماعی دارند، ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها می‌توانند شامل پشتیبانی مالی، مسکن، تأمین نیازهای غذایی، کتابخانه و منابع تحصیلی و سایر خدمات دانشجویی باشند.
علاوه بر این، دانشگاه چانکایا ممکن است فرصت‌های شغلی پاره‌وقت را به عنوان بورس تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار دهد. این فرصت‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند در طول تحصیل خود در دانشگاه، علاوه بر تجربه کاری در عین حال درآمد کسب کنند.

دانشکده علوم و هنر

  • گروه ریاضی
  • گروه مطالعات ترجمه و ترجمه (انگلیسی)
  • گروه زبان و ادبیات انگلیسی
  • گروه روانشناسی

دانشکده معماری

  • گروه معماری داخلی
  • گروه معماری
  • اداره برنامه ریزی شهری و منطقه ای

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

  • اداره روابط عمومی و تبلیغات
  • گروه اقتصاد
  • بخش مدیریت
  • گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل
  • اداره بانکداری و دارایی
  • وزارت تجارت و دارایی بین المللی

دانشکده حقوق

  • گروه حقوق

دانشکده مهندسی

  • گروه مهندسی کامپیوتر
  • گروه مهندسی برق و الکترونیک
  • گروه مهندسی صنایع
  • گروه مهندسی عمران
  • گروه مهندسی مکانیک
  • گروه علوم و مهندسی مواد
  • گروه مهندسی مکاترونیک
  • گروه مهندسی نرم افزار
  • گروه مهندسی الکترونیک و ارتباطات
  •  

دانشکده معماری

  • گروه معماری داخلی
  • گروه معماری
  • اداره برنامه ریزی شهری و منطقه ای
  • مدرسه تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
  • مدرسه تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی

محل پردیس ها:

پردیس مرکزی چانکایا  و بالگات در منطقه های آبیدین گاشا ،آیرانجی،باتیکنت ،سینجان ،مامک ،اومیت کوی و … قرار دارند .

دانشگاه چانکایا  در سال  2011 که به مکان فعلی خود، معروف به پردیس جدید، نقل مکان کرد؛ دانشجویان امروزه می‌توانند در آن از امکانات دانشگاهی و تفریحی مدرن  و گسترده لذت ببرند. برخی از این امکانات شامل موارد زیر هستند :

یک مرکز ورزشی اختصاصی :(دانشجویان اجازه دارند در رشته‌های تناسب اندام، تنیس روی میز، اسکواش، بسکتبال، والیبال، تنیس، هندبال و… شرکت کنند.)

کتابخانه بزرگ و مدرن (دانشگاه چانکایا دو کتابخانه بزرگ به نام‌های کتابخانه مرکزی و کتابخانه بالگات دارد که به صورت جداگانه به ارائه خدمات به دانشجویان و کارکنان این دانشگاه می‌پردازند. کتابخانه مرکزی مساحتی بالغ بر 2019 متر مربع و کتابخانه بالگات با مساحت 1300 متر مربع دارد. این کتابخانه‌ها دارای اتاق‌های مطالعه فردی و گروهی، کلاس‌های کار گروهی، کامپیوتر و… هستند.)

آزمایشگاه‌های علمی

اتوبوس‌های اختصاصی بین دانشگاه چانکایا و مرکز شهر آنکارا

جشنواره‌ها و جشن‌های سالانه

4 سالن غذاخوری بزرگ به ظرفیت 10000 دانشجو

7 کافه تریا

دانشگاه چانکایا خوابگاه‌های دانشجویی با فضایی امن، راحت و با امکانات عالی دارد. ظرفیت خوابگاه‌های پردیس مرکزی حدود 168 نفر است که اتاق هایی به صورت 1 و 3 نفره دارد.

شهریه سالانه TLزبان تحصیلرشته
127.500انگلیسیمهندسی کامپیوتر
225.000ترکیحقوق
127.500انگلیسیاقتصاد
127.500انگلیسیمعماری داخلی
127.500انگلیسیمهندسی صنایع
127.500ترکیروابط عمومی و تبلیغات
127.500انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسی
127.500انگلیسیمهندسی ساخت وساز
127.500انگلیسیروانشناسی

برای دانشجویانی که از خارج از آنکارا می آیند، در طول تحصیل در یک محیط سالم، امن، آرام، راحت، گرم و بهداشتی، در سال تحصیلی 2016-2015 با ایجاد فرصت های اقامتی، تغذیه، مطالعه و معاشرت توسط خوابگاه های دانشجویانی دخترانه و پسرانه مستقر در پردیس مرکزی، ارائه می شود.

در خوابگاه های دخترانه و پسرانه دانشگاه به طور جداگانه، 23 اتاق تک نفره، 20 اتاق سه نفره و 1 اتاق برای معلولین، با ظرفیت کل 168 دانشجو متشکل از فضای کار و زندگی وجود دارد. در تمام خوابگاه ها امکانات مورد نیاز دانشجویان از قبیل تلویزیون، اینترنت، خدمات نظافتی، سالن های مطالعه، سمینارها و رویدادها و… ارائه می شود.

خوابگاه خصوصی دخترانه پتک که دارای استانداردهای بالا با امکانات مدرن است، در سال تحصیلی 2002-2001 در پردیس بالگات دانشگاه چانکایا افتتاح شد. خوابگاه خصوصی دخترانه پتک به صورت اتاقهای راحت تک نفره و دو نفره، سوئیت خصوصی و آپارتمانهای جداگانه به دانشجویان ارائه می شود که شامل امکاناتی همچون اینترنت، تلویزیون شخصی در هر اتاق،آب گرم 24 ساعته، یخچال و میز های مناسب برای کار می باشد. همینطور با اقامت در این خوابگاه دانشجویان می توانند از امکانات استخر، باشگاه ورزشی، سونا،کافه و مناطق سرسبز این خوابگاه استفاده کنند.

  1. باشگاه‌های بدن‌سازی
  2. خوابگاه های راحت و مرفه
  3. کافه‌تریا
  4. آزمایشگاه‌های تخصصی
  5. کتابخانه
  6. خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه برای دانشجویان بین المللی
  7. آتلیه های بزرگ
  8. اتوبوس‌های اختصاصی بین دانشگاه و مرکز شهر
  9. انجمن‌های دانشجویی (فیلم، نویسندگی، رقص، موسیقی و تئاتر)
  10. میزبان تعدادی از جشنواره‌ها و جشن‌های سالانه
  11. آتلیه‌های بزرگ
  12. سالن غذاخوری شیک وتمیز
  13. تنیس روی میز، اسکواش بسکتبال، والیبال، تنیس، بدمینتون، هندبال، شطرنج و بیلیارد
  14. و…

این مرکز ورزشی در تاریخ 13 فوریه 2017 فعالیت خود را آغاز کرده است.
فعالیت های موجود در سالن ورزشی عبارتند از: تناسب اندام، تنیس روی میز، اسکواش، بسکتبال، والیبال، تنیس، بدمینتون، هندبال، شطرنج، بیلیارد.

آدرس دانشگاه چانکایا ترکیهYukarıyurtçu, Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara, Turkey

 آدرس دانشگاه چانکایا در منطقه اکیورت شهر اسکی شهیر است. درشهر اسکی شهیر رودخانه جذاب و بی‌نظیر پورسوک وجو دارد . البته کارخانه‌های بسیاری در این شهر نیز وجود دارد شما این شهر را می‌توانید یک شهر صنعتی نیز در نظر بگیرید. ضمنا این دانشگاه ۲ پردیس به نام مرکزی و بالگات دارد.

سایت رسمی دانشگاه چانکایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *