موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه لقمان حکیم /نحوه پذیرش،شهریه و رتبه(پذیرش100%)

lokman hekim university
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
7 دقیقه برای مطالعه

دانشگاه لقمان حکیم یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2017 توسط بنیاد Sevgi در قلب آنکارا، پایتخت ترکیه توسط بنیادی تاسیس شده است. این دانشگاه رشته‌های پرطرف‌دارمانند گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) و بهداشت با کیفیت بالایی ارائه می کند و به‌عنوان یک دانشگاه تازه‌تأسیس در ترکیه در میان دانشجویان به‌ویژه دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند طرف‌دار زیادی دارد..همچنین مشارکت فعالی در برنامه‌های اراسموس پلاس و فارابی برای ایجاد فرصت‌‌های تحصیلی و کارآموزی بین‌المللی برای دانشجویان خود دارد.

این دانشگاه با انجام فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و خدمات اجتماعی مطابق با استانداردهای روز دنیا، محیطی جهت یادگیری دانشجویان فراهم می‌کند.با توجه به استانداردهای بالای آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه لقمان حکیم آنکارا در رتبه بندی جهانی QS در سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه و جهان قرار گرفته است.

البته  دانشگاه لقمان حکیم پذیرای دانشجویان علاقمند به این دانشگاه با شرط معدل را هم برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است  که سبب می‌شود دانشجویان زیادی برای تحصیل در ترکیه این دانشگاه را انتخاب کنند.علاوه بر این، دانشگاه لقمان بورسیه‌های مختلف و تخفیفات ویژه ای را برای کاهش شهریه‌ی شما در نظر گرفته است. همه‌ی اینها برای باز کردن مسیر پیشرفت و هموار کردن مسیر‌های شغلی دانشجویان می‌باشد.

دانشگاه لقمان حکیم ترکیه دارای مدرن‌ترین روش ها در زمینه‌های پزشکی و علمی است. یکی از اهداف اصلی دانشگاه لقمان حکیم، قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه است و به همین منظور تمام تلاش خود را با ارائه بهترین تجهیزات و امکانات حوزه سلامت و پزشکی می‌کند. بنابراین فرصت عالی برای دانشجویان فراهم است تا ‌بتوانند با استفاده از آن مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنند.

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا یک دانشگاه خصوصی است که توسط وزارت علوم، صنایع و فناوری ترکیه نظارت می‌شود. همچنین، این دانشگاه در زمینه‌های پزشکی و بهداشت دارای بیش از 10 دانشکده و بیمارستان‌های آموزشی است که تحت نظارت وزارت بهداشت ترکیه قرار دارند.

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا در زمینه‌های پزشکی و بهداشت توسط وزارت بهداشت ترکیه تأیید شده است و از این نظر به عنوان یک دانشگاه معتبر در این حوزه شناخته می‌شود.

این دانشگاه در حال حاضر در بین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارد، ولی به دلیل پیشرفت های روز افزون این دانشگاه از لحاظ سطح اموزش ممکن است در سال های اینده مورد تایید باشد .

دانشگاه لقمان حکیم از برترین اساتید و بهترین تجهیزات برای آموزش دادن استفاده می‌کند و با وجود سن کم آموزشی پیشرفت خوبی را در زمینه بهبود استانداردهای خود تجربه کرده است. علاوه بر این امکانات، بورسیه های تحصیلی و دوره های کارآموزی متعددی را به دانشجویان اعطا می کند و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. با این حال با توجه به تازه تأسیس بودن، فعالیت و قابلیت های علمی آن در سطح جهانی چندان شناخته نشده است. البته با توجه به فعالیت های گسترده این دانشگاه و امکانات آن آموزشی آن انتظار می‌رود در سال‌های آینده در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار بگیرد

  • دانشگاه لقمان حکیم دارای اعتبار بین‌المللی است و در برنامه‌های تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، مولانا و فارابی مشارکت دارد.
  • دانشگاه لقمان حکیم به‌عنوان یک دانشگاه با مضمون سلامت و بهداشت، می‌تواند نقش فعالی در تحقیقات داشته باشد
  • امکان طی کردن دوره‌های حضوری یا آنلاین از اساتیدی که مطالعات بین‌المللی انجام داده‌اند و متخصص در زمینه خود هستند، وجود دارد.
  • زبان‌آموزشی تمامی رشته‌های دانشگاه به جز رشته‌های پزشکی و داروسازی ترکی است.
  •  
  • فرصتی برای انجام تحقیقات در آزمایشگاه‌های چندرشته‌ای با آخرین فناوری، مجهز به تجهیزات مدرن، نوید یک زندگی دانشگاهی بدون نگرانی از آینده، با فرصت تمرین، تحقیق، کارآموزی در مراکز خود و حتی شروع کار پس از فارغ‌التحصیلی را فراهم ساخته است.
  • وجود ۹ آزمایشگاه چندرشته‌ای شامل آزمایشگاه‌های شبیه‌سازی و تشریح آناتومی در دانشکده پزشکی این دانشگاه ، که با آخرین تکنولوژی ساخته شده و مجهز به تجهیزات مدرن برای دروس تمرینی دانشجویان است.
  • ارتباط بسیار نزدیک دانشگاه لقمان حکیم با بیمارستان لقمان حکیم آنکارا سینجان که بالاترین ظرفیت تخت را در بین بیمارستان‌های خصوصی دارد در آنکارا و بیمارستان لقمان حکیم آکای . همچنین دانشجویان آموزش‌های عملی خود را در این بیمارستان‌ها می‌گذرانند و دوره‌های کارآموزی خود را در این بیمارستان‌ها طی می‌کنند.
  • دریافت برنامه گواهینامه فرعی :این برنامه به دانشجویانی که در یک برنامه دیپلم ثبت‌نام کرده‌اند این امکان را می‌دهد که با گذراندن تعداد محدودی واحد در مورد یک موضوع خاص در محدوده برنامه دیپلم دیگر، مدرکی (گواهی فرعی) را دریافت کند که جایگزین دیپلم نمی‌شود.
  • لقمان حکیم محبوب ‌ترین رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی را دارد، با این وجود در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه قرار نگرفته است. اما در چارچوب برنامه مولانا با دانشگاه علوم پزشکی ایران همکاری دارد.
  • برنامه مدرک دو رشته‌ای : این برنامه به دانشجویانی که برخی شرایطی مانند شرایط موفقیت و سایر شرایط لازم را دارند این امکان را می‌دهد که دو دوره دیپلم را به طور هم‌زمان بگذرانند و دو دیپلم جداگانه دریافت کنند.

در دانشگاه لقمان حکیم آموزش به هر دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی صورت می‌گیرد، در نتیجه برای تحصیل در این دانشگاه نیاز است که به یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط شوید.به همین جهت دانشجو باید با توجه به زبان رشته‌ی مورد نظر، مدرک معتبر زبان ترکی یا انگلیسی را به دانشگاه ارائه دهند. برای ترکی استانبولی باید مدرک تومر با نمره ی قبولی در سطح B1 و برای زبان انگلیسی مدرک تافل داشته باشند.

نکنه مهم! اگر داوطلب مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را نداشته باشد، میتواند در دوره های آموزش زبان که توسط دانشگاه برگزار می گردد شرکت کنند.

دانشگاه لقمان حکیم ترکیه عضو سه برنامه تبادل دانشجوی فارابی، مولانا و اراسموس است.

برنامه‌‌ی تبادل دانشجو در واقع یک برنامه قراردادی بین دانشگاه‌های بین‌المللی مختلف کشورهای جهان است که طبق این قرارداد به دانشجویان اجازه داده می‌شود که یک یا دو ترم از دوران تحصیل خود را در یک دانشگاه دیگر بگذراند که انجام این کار تأثیر بسیار زیادی در ارتقای زندگی شغلی و تحصیلی دانشجو خواهد داشت.
 فرصت یادگیری یک‌زبان جدید، تحصیل در یک دانشگاه معتبر، آشنایی بافرهنگ کشورهای دیگر، کسب تجربیات متفاوت و جدید و… از جمله مزایای برنامه تبادل دانشجو می باشد .


برنامه تبادل اراسموس یک برنامه تبادل برای دانشگاه‌های اروپایی است که به دانشجو این امکان را می‌دهد تا بخشی از دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های معتبر اروپایی بگذراند.
برنامه تبادل دانشجوی مولانا برای دانشگاه‌های سراسر جهان کاربرد دارد ؛ اما برنامه فارابی صرفاً مختص دانشگاه‌های ترکیه است.

دانشگاه لقمان حکیم از زمان فعالیت خود دانشجویان بین المللی زیادی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌کند.این دانشگاه یکی از دانشگاههای جوان و رو به رشد است تاپ‌ترین رشته‌های مربوط به علوم تجربی را تدریس میکند. استادان معتبر به خدمت گرفته شده، فراهم سازی بهترین تجهیزات در تمامی بخش‌ها و بورسیه‌های متنوع، همگی از مزایای مهم این دانشگاه هستند.

به دلیل خصوصی بودن دانشگاه دانشجویان بین المللی جهت پذیرش در دانشگاه لقمان حکیم نیازی به شرکت در آزمون های ورودی ندارند و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بدون محدودیت سنی می باشد.شرایط پذیرش در این دانشگاه بسیار ساده تر است و پذیرش بدون آزمون (بر اساس مدارک تحصیلی داوطلب) یا بر اساس نتیجه آزمون ورودی خود دانشگاه صورت می‌گیرد.

علاوه بر این توجه داشته باشید که زبان تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی این دانشگاه، ترکی استانبولی و در دو دانشکده پزشکی و داروسازی انگلیسی است. لذا متقاضیان با توجه به زبان تحصیل رشته مورد نظر خود باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا ترکی را به دانشگاه ارائه دهند؛ یا در دوره های آموزش زبان دانشگاه شرکت کنند. حداقل سطح مدرک زبان ترکی استانبولی جهت دریافت پذیرش این دانشگاه نیز که داوطلبان بعد از ثبت نام آزمون تومر و شرکت در آن باید کسب کنند، سطح B1 است.

این دانشگاه ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی دارد. بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لقمان حکیم را دارند باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌ای که تصمیم دارند تحصیلات خود را ادامه دهند باشند. همچنین باید دارای مدرک آلس (ALES) با امتیاز حداقل ۵۵ باشند.

خوشبختانه دانشگاه لقمان علاوه بر ارائه رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد چندین رشته مهم در مقطع دکتری نیز ارائه می‌دهد. به همین منظور دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته موردنظر خود را داشته باشند. همچنین ارائه مدرک آلس (ALES) با امتیاز بالای ۵۵ ضروری است.

برای همه رشته‌های مقطع دکتری ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی (معدل تافل بالای ۶۶) ضروری است.

نکات بیشترنکته:
دانشجویان برای دریافت دکترای تکمیلی پزشکی باید فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی باشند.

  • مدرک دیپلم (مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد برای شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترا)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • کپی گذرنامه و مدارک هویتی
  • 6 قطعه عکس
  • مدرک زبان ترکی (به دانشجویانی که مدرک زبان ترکی ندارند، حداکثر دو ترم برای یادگیری زبان ترکی مهلت داده می‌شود.)
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • توجه داشته باشید که کلیه مدارک باید به زبان ترکی ترجمه شوند و در دفاتر ثبت اسناد رسمی در ترکیه مورد تائید قرار بگیرند

به دلیل اینکه دانشگاه لقمان حکیم یک دانشگاه خصوصی است انواع بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند ارائه می دهد و هزینه‌های تحصیل دانشجویان را از ۱۰ الی ۷۰ درصد کاهش می دهد. به همین منظور بورسیه‌های زیر را به دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

  1. بورسیه موفقیت تحصیلی
  2. تخفیف معلولیت جسمی
  3. تخفیف ویزیت و آزمایش‌های پزشکی
  4. تخفیف خواهر و برادری و همسری

شرایط دریافت بورسیه به‌صورت زیر است:

  • بورسیه موفقیت تحصیلی: پس از پایان سال تحصیلی به ۵ نفر اول دانشجویان همه رشته‌های دانشگاه لقمان حکیم این بورسیه به مدت ۸ ماه داده می‌شود و میزان و درصدهای آن بستگی به تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه دارد.
  • تخفیف معلولیت جسمی: به معلولین بالای ۴۰% تأیید شده از طرف مراجع صالح ۱۰% تخفیف در شهریه داده می‌شود.
  • تخفیف ویزیت و آزمایش‌های پزشکی:  ویزیت در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه برای همه دانشجویان رایگان بوده و برای آزمایش‌ها و خدمات دیگر ۷۰% تخفیف در هزینه داده می‌شود.
  • تخفیف خواهر و برادری و همسری: درصورتی که خواهران و برادران و همسران دانشجویانی به‌صورت هم‌زمان در یکی از رشته‌های دانشگاه تحصیل کنند به میزان ۱۰% تخفیف در شهریه ارائه می‌شود.
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم بهداشت و درمان
  • دانشکده علوم ورزشی
  •  
  • پزشکی تخصصی
  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • داروسازیخدمات داروخانه
  • کمک های اولیه اورژانس
  • پروتز دندان
  • آشنایی با وسایل پزشک
  • مامایی
  • سلامت دهان و دندان
  • مربی گری
  • و …
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • پرستاری
  • تغذیه و رژیم‌درمانی
  • مامایی
  • کاردرمانی
  • شنوایی‌سنجی
  • گفتاردرمانی

دانشگاه لقمان حکیم همانطور که روی تمام رشته ها متمرکز است بر روی آموزش رشته های علوم پزشکی نیز متمرکز است. این دانشگاه از آزمایشگاه‌هایی مدرن و جدیدترین تجهیزات روز دنیا برای آموزش دانشجویان استفاده می‌نماید. پذیرش این دانشگاه در رشته های علوم پزشکی بدون آمون ورودی و صرفا براساس سوابق تحصیلی می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی شش سال به طول می انجامد، در این دانشگاه رشته پزشکی به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود و بورسیه های بالایی را روی شهریه سالانه رشته های علوم پزشکی اعمال می کند.

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا دارای 7 بیمارستان است که عبارتند از:

  • بیمارستان های دانشگاهی لقمان حکیم
  • بیمارستان اتلیک
  • بیمارستان وان
  • بیمارستان زندگی
  • بیمارستان تشخیصی و تصویربرداری اربیل
  • بیمارستان آکای
  • بیمارستان آنکارا
  • مرکز پزشکی دیمیت
  • بیمارستان LHU SÖĞÜTÖZÜ

از آنجایی که برخی دانشجویان از خارج از آنکارا می آیند ،دانشگاه لقمان حکیم با در نظر گرفتن نیازهای اقامت و اسکان دانشجویان قراردادهایی با خوابگاه‌های خصوصی دخترانه و پسرانه وابسته به وزارت آموزش ملی برای تأمین خوابگاه آن‌ها امضا کرده است. این خوابگاه‌ها و کلیه نیازهای رفاهی، حمل‌ونقل و… را برای آسایش دانشجویان فراهم کرده‌اند. درادامه به معرفی خوابگاه‌های طرف قرارداد و اطراف دانشگاه لقمان حکیم در ترکیه می‌پردازیم؛

خوابگاه‌های خصوصی طرف قرارداد دانشگاه لقمان حکیم
نام خوابگاهنوع خوابگاه
خوابگاه وفاپسرانه
خوابگاه دانشجویی تدپسرانه
خوابگاه تددخترانه
خوابگاه خصوصی میمیش آیدین مرادیهدخترانه
خوابگاه اون ماییسدخترانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 13دخترانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 15پسرانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی ایده‌آل شعبه 11پسرانه
خوابگاه دانشجویی خصوصی پسرانه بشتپهپسرانه
خوابگاه خصوصی دخترانه مینه- مینه 1دخترانه
خوابگاه خصوصی دخترانه مینه- مینه 3دخترانه
خوابگاه های دولتی مؤسسه اعتباری و امور خوابگاه‌ها (KKK)
نام خوابگاهنوع خوابگاه
خوابگاه دانشجویی تحسین بانگ اوغلوپسرانه
خوابگاه دانشجویی بش تپهدخترانه
خوابگاه ننه خاتوندخترانه
خوابگاه دانشجویی حاج عمر سابانجیدخترانه
خوابگاه دانشجویی جبجیپسرانه
خوابگاه دانشجویی سیراندخترانه
خوابگاه دانشجویی میللی ایرادهدخترانه
خوابگاه دانشجویی یگان ویژهدخترانه
خوابگاه دانشجویی گول باشیپسرانه

آموزش و پژوهش در دانشگاه لقمان حکیم مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیاست. همانطورکه اشاره شد مراکز تحقیقاتی متنوعی که در این دانشگاه وجود دارد و این امکان را برای دانشجوهای علاقمند فراهم آورده است تا در زمینه های متنوعی به تحقیق بپردازند. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به سایر امکانات دانشگاه لقمان حکیم داشته باشیم می توان آن ها را بصورت زیر خلاصه کرد:

سالن‌های غذاخوری

 سالن‌ اجتماعات

 امکانات ورزشی و بهداشتی مناسبی

کتابخانه‌ای مجهز با منابع، کتاب، مقالات و پایان‌نامه‌های موردنیاز دانشجویان

سالن ورزش

بیمارستان آموزشی

ارائه تجهیزات مدرن و پیشرفته

کافی شاپ

استخر

پارک

مرکز پزشکی

خوابگاه

استودیو رایو

کافه تریا

امنیت

ارائه دوره های کارآموزی

مرکز کپی

متقاضیان تحصیل در موسسه آموزش عالی لقمان حکیم کشور ترکیه برای اطلاع از ثبت نام و اخذ پذیرش ، هزینه تحصیل و…، برقراری ارتباط با اساتید دانشگاهی و … باید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس https://www.lokmanhekim.edu.tr مراجعه کنند. در این سایت تمامی اطلاعات مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه درج شده است و داوطلبان با مراجعه به آن می‌توانند مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه را انجام دهند.

دانشگاه لقمان حکیم در پایتخت سیاسی کشور ترکیه یعنی آنکارا قرار دارد. این دانشگاه یکی از نزدیک‌ترین دانشگاه های کشور ترکیه به مرکز شهر است ؛ فاصله این دانشگاه تا مرکز شهر فقط ۸ کیلومتر(حدوداً 8 تا 10 دقیقه) است. دسترسی دانشجویان به امکانات شهری و وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار راحت است. فاصله دانشگاه لقمان حکیم با نزدیک‌ترین بزرگراه فقط 12 کیلومتر است.

علاوه بر این با ایستگاه قطار سریع‌السیر فقط 8.5 کیلومتر (حدوداً 15 دقیقه) و با فرودگاه 34 کیلومتر (تقریباً 30 دقیقه) فاصله دارد که موجب رضایت بسیاری از دانشجویان در زمینه ایجاد شرایط مناسب رفت‌وآمد شده است زیرا امکان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که راحت‌تر به دیدار خانواده، دوستان و آشنایان بروند و نگران رفت‌وآمدهای بیرون از شهر نباشند و بتوانند سریع‌تر و با خیال راحت برای سفرهای خودشان برنامه‌ریزی کنند.
یکی دیگر از مزایای موقعیت مکانی مناسب دانشگاه لقمان حکیم ترکیه این است که این دانشگاه فاصله کم و ۴ کیلومتری تا نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس دارد که برای رسیدن به آن کافی است مدت‌زمان کوتاهی را راه بروید.

سایت رسمی دانشگاه لقمان حکیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *