موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه بارتین/نحوه پذیرش_شهریه و رتبه2024

bartin university
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
7 دقیقه برای مطالعه

دانشگاه بارتین در ترکیه را می‌توان به‌عنوان یکی از مؤسسات آموزش عالی ترکیه در نظر گرفت که توانسته با ارائه خدمات آموزشی و تحقیقاتی باکیفیت، توجه متقاضیان ادامه تحصیل در ترکیه را به خود جلب کند. این دانشگاه در سال 2009 در شهر بارتین ترکیه تأسیس و پذیرش دانشجو را آغاز کرد و به‌تدریج توانست به یکی از برترین مؤسسات آموزش عالی در ترکیه تبدیل شود.

دانشگاه بارتین با حدود 18000 دانشجو که بیش از 1800 نفر آن‌ها دانشجوهای بین‌المللی هستند، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل باشد. این دانشگاه با کادر آموزشی مجرب و متخصص همواره در تلاش است تا فضایی پرشور، فعال و پویا برای دانشجویان ایجاد کرده و به آن‌ها در مسیر رسیدن به اهداف و آرزوهایشان کمک کند. دانشگاه بارتین ترکیه به‌عنوان دانشگاهی منحصربه‌فرد در زمینه فناوری و برنامه‌های کاربردی در ترکیه شناخته می‌شود که تمرکز ویژه‌ای بر تکنولوژی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد.

دانشگاه بارتین در منطقه غربی دریای سیاه و در استان بارتین قرار دارد و دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های بارانی است. بارتین دارای زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیز و سواحل و بناهای تاریخی متعددی است که این شهر را به یکی از جذاب‌ترین مناطق ترکیه تبدیل کرده است. فاصله پردیس‌های دانشگاه بارتین با مرکز شهر تنها 15 دقیقه با سرویس‌های حمل و نقل عمومی است و بسیاری از دانشجویان پیاده‌روی در این مسیر را ترجیح می‌دهند.

امکان اعلام درخواست پذیرش برای تحصیل در بارتین به‌صورت آنلاین فراهم است و متقاضیان با ارسال مدارک و اطلاعات خود می‌توانند جهت اخذ پذیرش دانشگاه بارتین ترکیه اقدام نمایند. علاوه بر این متقاضیان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون‌های ورودی مانند YOS یا SAT شرکت کرده و با توجه به رشته انتخابی برای ادامه تحصیل، نمره قبولی را کسب کنید.

البته امکان تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه بر اساس سوابق تحصیلی و دیپلم نیز، برای متقاضیان ایرانی امکان‌پذیر است، لذا برای اخذ پذیرش در این دانشگاه لازم است معدل دیپلم شما از 11 بالاتر باشد. از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه Bartin می‌توان به ارائه گواهی مهارت زبان اشاره کرد. در این شرایط متقاضیان باید با توجه به رشته انتخابی، سطح مهارت خود در زبان ترکی یا انگلیسی به دانشگاه ارائه کنند.

لازم به ذکر است که بیشتر رشته‌های این دانشگاه به زبان ترکی است و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های آموزش ترکی که توسط دانشگاه ارائه می‌شود، شرکت کرده و مهارت لازم را کسب کنند. داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند حداکثر 5 رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند و طبق اعلام دانشگاه، در یکی از رشته‌های انتخابی به تحصیل بپردازند. پس از ارسال اطلاعات برای دانشگاه، مدارک توسط امور دانشجویان بررسی و نتایج آن در تاریخ‌های تعیین‌شده در تقویم دانشگاه، به ایمیل متقاضیان ارسال خواهد شد.

پس‌ از آنکه درخواست خود را مبنی بر اخذ پذیرش به دانشگاه بارتین در ترکیه ارسال کردید و ایمیل قبولی خود را از سمت دانشگاه دریافت نمودید، حال نوبت به ثبت نام برای شروع تحصیل در این دانشگاه می‌رسد. در ادامه می‌توانید برخی مدارک و اطلاعاتی را مشاهده کنید که لازم است هنگام ثبت نام به دانشگاه بارتین ارائه دهید:

  • پاسپورت
  • سوابق تحصیلی مانند دیپلم و ریز نمرات دبیرستان
  • نتیجه امتحانات ملی یا بین‌المللی از جمله آزمون YOS یا SAT
  • گواهی مهارت زبان ترکی یا انگلیسی
  • گواهی معادل سازی دیپلم (این گواهی را می‌توانید با مراجعه به سفارت ترکیه و یا از وزارت آموزش ملی ترکیه دریافت نمایید.)
  • رسید پرداخت شهریه
  • گواهی تمکن مالی
  • ویزا و اقامت دانشجویی
  • عکس پاسپورتی

نکته مهم: مدارک بالا را آماده‌سازی و در صورت نیاز ترجمه کنید، سپس بین تاریخ‌هایی که در تقویم دانشگاه مشخص شده است، مدارک خود را به دانشگاه ارائه دهید تا امکان تحصیل در ترم جدید برای شما فراهم شود.

 دانشگاه بارتین ترکیه معتقد است که تمام افراد حق برخورداری از خدمات تحصیلی را دارند، ازاین‌رو همواره در تلاش است تا شهریه‌هایی معقول و متناسب شرایط دانشجویان ارائه دهد. در ادامه می‌توانید میزان شهریه دانشگاه بارتین در هرم ترم را در رشته‌های مختلف مشاهده کنید:

شهریه دانشگاه بارتین سال 2024
رشتهشهریه سالانه (لیر)
پرستاری24.000
خدمات اجتماعی24.000
اقتصاد20.000
مدیریت20.000
مهندسی کامپیوتر24.000
مهندسی برق و الکترونیک24.000
مهندسی مکانیک24.000
روانشناسی18.000
زیست مولکولی و ژنتیک20.000
راهنمایی و مشاوره روانشناسی18.000
علوم سیاسی و مدیریت دولتی20.000
مدیریت20.000
جامعه شناسی18.000
معماری منظر24.000

علاوه بر این به‌طور تقریبی می‌توان چیزی حدود 200 تا 250 یورو در ماه را بدون در نظر گرفتن شهریه، برای هزینه‌های زندگی دانشجویی در نظر گرفت. در مقایسه با سایر کشورها، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه می‌تواند معقول و مناسب‌تر باشد، اگرچه میزان این هزینه‌ها به سبک زندگی و عادت‌های شما نیز بستگی داشته و می‌تواند مقداری متفاوت باشد. بارتین را می‌توانید به‌عنوان مقصدی عالی برای ادامه تحصیل با هزینه‌های مقرون به صرفه در نظر بگیرید، چراکه علاوه بر هزینه‌های مناسب مواردی همچون تخفیف در خدمات حمل و نقل، اقامت، تفریحات و… به دانشجویان دانشگاه Bartin ارائه می‌شود.

دانشگاه بارتین دارای دانشکده‌ها و مراکز آموزش متعددی است که در ادامه می‌توانید برخی از آن‌ها را مشاهده کنید:

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده علوم تربیتی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده فنی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده علوم ورزشی
  • و…

علاوه بر این‌ها مدارس حرفه‌ای و مراکز تحصیلات تکمیلی نیز در دانشگاه بارتین وجود دارد که خدمات آموزشی در زمینه‌های مختلف را به دانشجویان ارائه می‌کنند.

در دانشکده‌های دانشگاه بارتین انواع رشته‌ها در مقاطعی از جمله: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و… ارائه می‌شود که در ادامه می‌توانید برخی از این رشته‌ها را مشاهده کنید:

  1. مدیریت اسناد و اطلاعات
  2. ادبیات ترکی معاصر
  3. ترجمه
  4. فلسفه
  5. روانشناسی
  6. تاریخ
  7. جامعه شناسی
  8. زبان و ادبیات ترکی
  9. آموزش زبان انگلیسی
  10. مشاوره
  11. آموزش دبستان
  12. آموزش هنر
  13. تکنولوژی رایانه و سیستم‌های اطلاعاتی
  14. ریاضیات
  15. زیست شناسی سلولی و مولکولی
  16. بیوتکنولوژی
  17. علوم سیاسی
  18. مدیریت دولتی
  19. اقتصاد
  20. تجارت بین‌المللی
  21. علوم اسلامی
  22. رشته‌های مهندسی
  23. پرستاری
  24. جنگلداری
  25. تربیت بدنی
  26. برنامه نویسی
  27. دریانوردی
  28. و…

نکته مهم: دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بارتین در ترکیه پس از گذراندن تعداد مشخصی از واحدهای درسی، درصورتی‌که از شرایط مربوطه برخوردار باشند می‌توانند در برخی رشته‌های خاص دیگر نیز تحصیل کرده و گواهینامه دریافت کنند.

در دانشگاه بارتین باشگاه‌های دانشجویی متعددی وجود دارد که دانشجویان با عضویت در آن‌ها می‌توانند به اشتراک موضوعات مختلف و برگزاری رویدادها و انجام فعالیت‌های متنوع بپردازند. این باشگاه‌ها اغلب برای بهبود مهارت‌های گروهی و تطبیق توانایی دانشجویان در همکاری با هم‌سالان ایجاد شده‌اند و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها برای تقویت مهارت‌ها و ایجاد فرصت‌هایی برای آینده استفاده کنند. در ادامه می‌توانید برخی از این باشگاه‌های دانشجویی را مشاهده کنید:

  • باشگاه علم و فناوری
  • باشگاه دوچرخه سواری
  • باشگاه طبیعت و حیوانات
  • باشگاه عکاسی
  • باشگاه کارآفرینی
  • باشگاه دانشجویان بین‌المللی
  • باشگاه شطرنج
  • باشگاه مددکاری اجتماعی
  • و…

سالن غذاخوری دانشگاه بارتین ترکیه دارای منوی غذایی باقیمت‌هایی پایین است که با ارائه کارت دانشجویی به دانشجویان عرضه می‌شود. علاوه بر این کافه و رستوران‌های متعددی در اطراف دانشگاه Bartin وجود دارد که می‌تواند محلی برای تغذیه و گذراندن وقت دانشجویان باشد. امکانات پزشکی و اجتماعی متعددی از سمت این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود که نقش بسزایی در حفظ سلامت جسمی و روانی دانشجویان دارد و با ارائه بیمه نامه دولتی امکان بهره‌مندی از آن‌ها وجود دارد. دانشگاه بارتین از آزمایشگاه‌های رایانه‌ای توسعه یافته‌ای برخوردار است و دانشجویان می‌توانند از خدمات اینترنت بی سیم در مؤسسات عضو سرویس رومینگ آموزش و پرورش، در داخل و خارج از ترکیه بهره‌مند شوند.

کتابخانه دانشگاه Bartin امکان دسترسی آسان دانشجویان را به منابع و اطلاعات موردنیاز فراهم کرده و بانک‌های اطلاعاتی متعددی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. خوابگاه‌های دولتی و خصوصی یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که توسط دانشگاه بارتین ترکیه باقیمت‌های مناسب به دانشجویان ارائه می‌شود. این خوابگاه‌ها از امکانات رفاهی کامل، سالن‌های غذاخوری و سرویس‌های رفت‌وآمد برخوردارند و سطح بالایی از کیفیت را به دانشجویان ارائه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *