موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه اکونومی ازمیر ترکیه | نحوه پذیرش، شهریه و رنکینگ 2024

Izmir University Of Economics
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
5 دقیقه برای مطالعه
دانشگاه اکونومی ازمیر
دانشگاه اکونومی ازمیر

دانشگاه اکونومی ازمیر ترکیه (به اختصار IUE) یک دانشگاه خصوصی ترکیه می باشد، که در سال ۱۹۹۲ زیر نظر اتاق بازرگانی ازمیر تاسیس شد و به عنوان یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین دانشگاه های کشور ترکیه در رشته علوم طبیعی و رشته مهندسی آغاز به کار کرد.

دانشگاه اکونومی ازمیر در منطقه بالچوا شهر ازمیر واقع شده است که سومین شهر بزرگ کشور ترکیه شناخته می شود و دارای آب و هوای بسیار خوب و فضای سرسبز و ساحل های بسیار جذاب است. از همین جهت این دانشگاه هر ساله دانشجویان داخلی و خارجی زیادی را جذب می کند و امکانات آموزشی و رفاهی متعددی را برای آنها فراهم می آورد.

دانشگاه اکونومی ازمیر در حال حاضر دارای ۸ دانشکده، ۲ کالج، ۳ مدرسه فنی و حرفه ای و ۱۰ مرکز تحقیقات اجرایی می باشد. این دانشگاه در طول مدت کوتاه فعالیت خود به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور ترکیه بدل شده و تاکنون بیش از 20,000 دانشجو را فارغ‌التحصیل کرده است.

زبان آموزشی دانشگاه اکونومی ازمیر در تمامی رشته های تحصیلی ارائه شده، انگلیسی می باشد و دانشجویان می توانند برترین شیوه کیفیت تحصیلی را در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تجربه نمایند. البته شایان ذکر است که با تصویب شورای آموزش عالی، ممکن است تصمیم گرفته شود که آموزش در برخی از واحدها و برنامه های دانشگاه به طور جزئی یا کامل به زبانی غیر از ترکی یا انگلیسی ارائه شود.

دانشجویان ایرانی می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک تحصیلی خود در این دانشگاه استفاده نمایند چرا که مدرک این دانشگاه از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران معتبر است. علاوه بر این اغلب کشور های اروپایی و آمریکایی مدرک تحصیلی این دانشگاه را معتبر می شمارند.

این دانشگاه دارای کادر علمی مجرب و زیر ساخت های قوی آموزشی می باشد. دانشجویان می توانند در برنامه ها و دوره های آموزشی متعدد شرکت کرده و دانش و مهارت خود را در زمینه های مختلف ارتقا دهند. تمامی این موارد باعث شده است تا دانشگاه ازمیر اکونومی به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل تبدیل شود.

علاوه بر این، دانشگاه اکونومی ازمیر با بیش از ۱۲۰ دانشگاه اتحادیه اروپا، همکاری های علمی داشته و با شرکت در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس، امکان تحصیل در برترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برای دانشجویان خود فراهم کرده است. همچنین دانشجویان می توانند از انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استفاده کرده و هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

دانشگاه اکونومی ازمیر با هدف تبدیل شدن به یک موسسه برجسته برای آموزش عالی، در تلاش است که جامعه را از طریق آموزش با کیفیت بالا و تحقیقات علمی در سطح جهانی هدایت کند.

دانشگاه اکونومی ازمیر که در میان دانشگاه های خصوصی ترکیه قرار دارد، مورد تأیید وزارت علوم ایران است. همچنین این دانشگاه به دانشجویان این فرصت را میدهد که با بهره‌مندی از برنامه‌های تبادل دانشجویی حداقل یک ترم را در سایر دانشگاه‌های ترکیه و اروپا تحصیل کنند.

دانشگاه اکونومی ازمیر در برنامه اراسموس با 165 دانشگاه از 25 کشور عضو اتحادیه اروپا قرارداد همکاری امضا کرده است. از جمله این کشورها می‌توان به آلمان، بلژیک و اتریش اشاره کرد. علاوه بر این برنامه‌های تبادل دانشگاه اکونومی با 27 دانشگاه از 12 کشور جهان تفاهم‌نامه امضا کرده است.

دانشگاه اکونومی ازمیر در ترکیه برای اولین بار، مدل ادغام دانشگاه و شهر را در سراسر کشور به اجرا گذاشت. این دانشگاه با راه اندازی سیستمی، کسب‌وکارهای با کیفیت شهر را مجاز کرد تا کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه را به‌عنوان محل کار خود در نظر بگیرند و دانشجویان را به عنوان شرکای آینده‌شان ببینند. این دانشگاه با حمایت اتاق بازرگانی ازمیر با ۸۰ هزار عضو، خدمات و تسهیلاتی همچون «کارآموزی تضمینی»، «ضمانت دانشجو در استخدام»، «بورسیه‌های تحصیلی مستمر» و «ارتباطات جهانی» را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آنچه گفته شد به سایر مزایای دانشگاه اکونومی اشاره می‌کنیم؛

  • بهره‌گیری از کادر علمی و آکادمیک بین‌المللی
  • ارائه دیپلم با اعتبار بین‌المللی
  • پردیس ازمیر این فرصت را به دانشجویان می دهد که هم‌زمان با ادامه تحصیل در مراکز لجستیک، مناطق فناوری پیشرفته، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات دولتی ازمیر کار کنند.
  • مرکز هدایت شغلی و مرکز رشد و مشاوره روان‌شناختی؛ واحدهایی هستند برای کمک، راهنمایی به دانشجویان در رشد شخصی و حرفه‌ای
  • دانشگاه اکونومی به کمک انجمن اروپایی خدمات با کیفیت زبان، نشان EAQUALS را کسب کرده که به عنوان مهم‌ترین مؤسسه گواهی‌کننده کیفیت آموزش در زمینه آموزش زبان‌های خارجی در اروپا پذیرفته شده است.
  • آموزش با کیفیت بالا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • زیرساخت های علمی قوی
  • دارای بهترین آزمایشگاه های علمی مجهز به آخرین فناوری های پیشرفته
  • ارائه طیف گسترده ای از رشته ها و دوره ها
  • آموزش به زبان انگلیسی برای تمامی رشته ها
  • روابط دانشگاهی نزدیک با دانشگاه های معتبر در سراسر جهان
  • ارائه تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان

دانشگاه اکونومی ازمیر با ۳ هزار و ۲۵۲ شرکت قرارداد همکاری دارد که ۴۱ شرکت از آن‌ها خارجی هستند؛ با توج به این موضوع دانشجویان فرصت کارآموزی و استخدام در شرکت‌های پیشرو نه تنها در ترکیه بلکه در خارج از کشور را دارند. این دانشگاه در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس با ۱۶۵ دانشگاه از ۲۵ کشور عضو اتحادیه اروپا عضویت دارد که دانشجویان واجد شرایط می‌توانند در چارچوب این برنامه از حمایت مالی ۳ تا ۱۲ماهه برای تحصیل در خارج از کشور بهره‌مند شوند.

در ادامه به چند نمونه از دانشگاه‌های آلمان که با دانشگاه اکونومی طرف قرارداد هستند، اشاره شده است؛

  1. AaLEN University
  2. ANHALT UNIVERSITY
  3. DARMSTADT UNIVERSITY
  4. FULDA UNVERSITY
  5. BREMEN UNIVERSITY
دانشگاه اکونومی ازمیر

دانشگاه اکونومی ازمیر موفق شده است که بین 100 دانشگاه برتر ترکیه قرار بگیرد. همچنین توانسته در رتبه ­بندی تایمز، جزء 2235 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. در کشور ترکیه نیز، 62مین دانشگاه خصوصی برتر ترکیه محسوب می­شود.

در حال حاضر این مؤسسه آموزش عالی در رتبه بندی داخلی، پس از دانشگاه مدیپول استانبول جای گرفته است. همین عوامل این دانشگاه را به یکی از مراکز عالی برای جذب دانشجو از سراسر جهان تبدیل کرده است. شایان ذکر است که دانشگاه اکونومی ازمیر در رتبه بندی جهانی ۲۰۲۳، با کسب امتیاز از ۲۴ موضوع تحقیقاتی بعد از دانشگاه کارابوک قرار گرفت.
طبق گزارشات رتبه بندی دانشگاه اکونومی ازمیر در سال 2023 به شرح زیر است:

رتبه و رنکینگ دانشگاه اکونومی ازمیر
سطح رتبه دهیرتبهمرجع
رتبه جهانی801-1000Times Higher Education
رتبه داخلی79EduRank
رتبه جهانی4267EduRank
رتبه در آسیا1471EduRank
رتبه در ازمیر4EduRank

دانشگاه خصوصی اکونومی ازمیر در گروه‌های آموزشی مختلف در مقاطع کاردانی تا دکتری دانشجو می‌پذیرد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه خصوصی اکونومی ازمیر در مقطع کارشناسی را دارند، بایستی در یکی از آزمون های ورودی SAG, TRYOS و ACTاین دانشگاه شرکت کرده و امتیاز و رتبه مورد قبول دانشگاه را بدست آورند.

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشکده پزشکی این دانشگاه را دارند می بایست حداقل معدل لازم برای مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم نمره 17 از 20 می باشد. همچنین حداقل نمره قبولی در آزمون SAT و ACT به ترتیب 1360 از 1600 و 30 از 36 می باشد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در سایر رشته های تحصیلی این دانشگاه را دارند می بایست حداقل نمره ۱۲ از ۲۰ را در معدل پیش دانشگاهی و دیپلم خود بدست آورند. همچنین حداقل نمره قبولی در آزمون SAT، YOS و ACT به ترتیب ۶۰ از ۱۰۰،  ۱۰۰۰ از ۱۶۰۰ و ۲۱ از ۳۶ می باشد.

برای تحصیل و اخذ پذیرش بدون آزمون ورودی از این دانشگاه می توانید با شرط معدل اقدام کنید، برای اینکار با کارشناسان یوس هابرلری در ارتباط باشید.

در این بخش می‌خواهیم ابتدا به شرایط پذیرش دانشگاه اکونومی در مقطع کارشناسی ارشد بپردازیم و پس از آن به سراغ شرایط پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه اکونومی برویم.

  • داشتن مدرک کارشناسی (ترجیحاً در رشته مورد درخواستی)
  • ارائه نتایج آزمون ALES بالای ۶۰ و یا آزمون‌های مشابه معادل؛ GRE بالای ۱۵۰ – GMAT بالای ۴۶۵
  • ارائه نتایج آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی (YOKDIL,YDS,…) با امتیاز بالای۷۰ و یا معادل بین‌المللی آن‌ها؛ TOEFL iBT با امتیاز بالای ۸۴
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد (ترجیحاً در رشته مورد درخواستی)
  • ارائه نتایج آزمون ALES بالای ۶۰ و یا آزمون‌های مشابه معادل؛ GRE بالای ۱۵۶ – GMAT بالای ۵۸۰
  • ارائه نتایج آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی (YOKDIL,YDS,…) با امتیاز بالای۷۰ و یا معادل بین‌المللی آن‌ها؛ TOEFL iBT با امتیاز بالای ۸۴
  • انگیزه‌نامه
  • ارائه دو توصیه‌نامه

توجه داشته باشید، مدارک مورد نیاز برای درخواست اگر به زبانی غیر از ترکی یا انگلیسی نوشته شده باشند باید حتماً ترجمه شوند:

  • شرکت در یکی از آزمون های YOS، SAT و ACT (در صورت وجود)
  • ارائه مدرک دیپلم
  • کپی کلیه ریزنمرات تحصیلی دوران دبیرستان، مقطع کارشناسی و …
  • کپی پاسپورت معتبر
  • یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر TOEFL، PTE، FCE، YDS و ….
  • 2 توصیه نامه
  • مدرک آزمون GRE یا GMAT در مقاطع تحصیلی بالاتر
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان TOEFL IBT با حداقل مدرک 84 در مقاطع تحصیلی بالاتر
  1. دیپلم لیسانس یا گواهی فارغ‌التحصیلی موقت
  2. ارائه ریزنمرات
  3. گواهی مهارت زبان انگلیسی، در صورت وجود یا شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشگاه؛ در صورت عدم قبولی ثبت نام در کلاس‌های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی
  4. انگیزه‌نامه
  5. توصیه‌نامه
  6. مدارک خدمات بیمه شده (برای داوطلبانی که برای برنامه Executive MBA اقدام می‌کنند.)
  7. عکس پاسپورت (با فرمت jpg)
  8. مدرک قبولی در YDS یا YÖKDİL یا TOEFL
  1. دیپلم لیسانس یا گواهی فارغ‌التحصیلی موقت
  2. ارائه ریزنمرات
  3. گواهی مهارت زبان انگلیسی، در صورت وجود یا شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشگاه؛ در صورت عدم قبولی ثبت نام در کلاس‌های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی
  4. گواهی آزمون ALES یا معادل آن؛ GMAT یا GRE
  5. انگیزه‌نامه
  6. توصیه‌نامه
  7. مدارک خدمات بیمه شده (برای داوطلبانی که برای برنامه Executive MBA اقدام می‌کنند.)
  8. عکس پاسپورت (با فرمت jpg)
  9. مدرک قبولی در YDS یا YÖKDİL یا TOEFL
  1. ارائه مدرک کارشناسی (برای دکتری مستقیم) و یا کارشناسی ارشد
    ارائه ریزنمرات
  2. گواهی مهارت زبان انگلیسی، در صورت وجود یا شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشگاه؛ در صورت عدم قبولی ثبت نام در کلاس‌های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی
  3. گواهی آزمون ALES یا معادل آن؛ GMAT یا GRE
  4. انگیزه‌نامه
  5. ارائه دو توصیه‌نامه
  6. مدارک خدمات بیمه شده (برای داوطلبانی که برای برنامه Executive MBA اقدام می‌کنند.)
  7. عکس پاسپورت (با فرمت jpg)
  8. مدرک قبولی در YDS یا YÖKDİL یا TOEFL
فارغ التحصیلان دانشگاه اکونومی ازمیر

زبان تدریس اکثر رشته ها (به جز دانشکده حقوق) در دانشگاه اکونومی انگلیسی است و دانشجویان باید در طول دوره کارشناسی خود زبان دوم را یاد بگیرند، آنها می توانند بین آلمانی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی و پرتغالی یکی را انتخاب کنند.

برای ثبت نام در دانشگاه اکونومی ازمیر در ترکیه، متقاضی می تواند علاوه بر نمره معدل، با کسب حداقل نمره در یکی از آزمون‌های زیر اقدام به اخذ پذیرش کند. آزمون‌های لازم جهت پذیرش از دانشگاه اکونومی در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری به شرح زیر می باشد:

آزمون های لازم برای پذیرش دانشگاه اکونومی ازمیر
نوع آزمونحداقل امتیاز
YOS60 از 100
TR-YOS%60
SAT1000 از 1600
ACT21 از 36
نوع آزمونامتیاز لازم برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی
PTE (آزمون انگلیسی – آکادمیک پیرسون)۷۱
CAE (کمبریج انگلیسی پیشرفته)سطح B
TOFEL (آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی)IBT 84
YDS – YÖKDİL (آزمون زبان خارجی مؤسسات آموزش عالی)۷۰

با توجه به شرایط اقتصادی دانشجویان همواره به دنبال راه‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود هستند. بنابراین آنها می توانند از فرصت های دریافت بورسیه تحصیلی در این دانشگاه استفاده نمایند. این دانشگاه هر ساله برای دانشجویان واجد شرایط خود در مقاطع تحصیلی مختلف، امکانات و شرایط دریافت انواع بورسیه های تحصیلی را فراهم می نماید.

در این میان دانشجویانی که در مقاطع بالاتر تحصیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) هستند نسبت به دانشجویان مقطع کارشناسی از شانس بیشتری برخوردار هستند. شایان ذکر است که میزان این بورسیه‌ها بر اساس موفقیت تحصیلی و پیشینه متقاضیان تعیین می‌شود. این بورسیه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. بورسیه دانشجویی بین‌المللی
  2. تخفیف اعضای خانواده
  3. تخفیف فارغ‌التحصیلان انتقال عمودی
  4. تخفیف اعضا
  5. تخفیف کارشناسی ارشد
  6. تخفیف رتبه
  7. بورسیه‌های اختصاصی
  8. تخفیف فرهنگ و هنر

این دانشگاه  در حال حاضر دارای 8 دانشکده، و همچنین 2 موسسه، 3 مدرسه حرفه ای، 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی و 10 مرکز تحقیقاتی و کاربردی است. امروزه این دانشگاه 32 رشته کاردانی، 35 رشته کارشناسی، 38 رشته کارشناسی ارشد و 9 رشته دکتری در زمینه های پزشکی، مهندسی،حقوق، هنر، اقتصاد و بازرگانی ارائه می دهد.

1. دانشکده پزشکی

2. دانشکده علوم و هنر

  • علوم و هنر
  • ریاضیات
  • ترجمه و ترجمه انگلیسی
  • فیزیک
  • روانشناسی
  • جامعه شناسی

3. دانشکده هنرهای زیبا و طراحی

  • هنرهای زیبا و طراحی
  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • معماری داخلی و طراحی محیطی
  • نساجی و طراحی مد
  • طراحی ارتباطات بصری

4. دانشکده حقوق
5. دانشکده ارتباطات

  • ارتباطات
  • سینما و رسانه دیجیتال
  • رسانه های نوین و ارتباطات
  • روابط عمومی و تبلیغات

6. دانشکده بازرگانی

  • بازرگانی
  • برنامه حسابداری و حسابرسی
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد
  • تجارت و امور مالی بین المللی
  • مدیریت تدارکات
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل

7. دانشکده مهندسی

  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی رایانه
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مواد غذایی
  • ژنتیک و مهندسی زیستی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی نرم افزار

8. دانشکده علوم بهداشت

  • علوم بهداشت
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • مدیریت سلامت
  • پرستاری

مدارس حرفه ای

  • مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی
  • مدرسه حرفه ای دادگستری
  • مدرسه علوم مدیریت کاربردی

مراکز تحقیقاتی و کاربردی

  • مرکز آموزش و یادگیری (EKOEĞİTİM)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد اقتصاد خلاق (İEU-KREA)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد مطالعات جنسیت و زنان (اکوکام)
  • مرکز آموزش مداوم (EKOSEM)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد نوآورانه کارآفرینی (EKOGİRİŞİM)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد طراحی (EKOTAM)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد روانشناسی
  • مرکز تحقیقات و کاربرد سلامت
  • مرکز تحقیقات و کاربرد رهبری و حاکمیت (EKOLİDER)
  • مرکز تحقیقات و کاربرد اتحادیه اروپا (EKOAB)
  • مرکز تحقیقات و کاربردی دانشگاه کودک

دانشگاه ازمیر اکونومی ترکیه دارای 2 پردیس به شرح زیر می باشد:
پردیس بالچوا: پردیس بالچوا پردیس اصلی دانشگاه ازمیر اکونومی ترکیه میباشد که نزدیک مرکز شهر واقع شده است.
این پردیس متشکل از پایگاه های با فناوری پیشرفته، مناطق صنعتی سازمان یافته، مراکز لجستیکی، بیمارستان ها، کارخانه ها و خدمات دولتی متعددی میباشد که که با مشارکت دانشگاه اکونومی ازمیر و اتاق بازرگانی ازمیر به وجود آمده است. با توجه به این شرایط، دانشگاه این فرصت را به دانشجویان می دهد که همزمان با ادامه تحصیل در این مراکز کار کنند.

این پردیس که در مجاورت منطقه جنگلی قرار دارد شامل ریاست دانشگاه، کلیه دانشکده ها، مدیریت اداری و کارکنان، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و فضاهای نمایشگاهی و خوابگاه دانشجویی می باشد.
پردیس گوزلباغچه: پردیس دوم دانشگاه در مساحتی به مساحت 179318 متر مربع در گوزلباغچه ایجاد خواهد شد.

میزان شهریه دانشگاه اکونومی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. به عنوان مثال متقاضیان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باید شهریه بالاتری پرداخت کنند. از آنجایی که این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است، مقدار شهریه آن نسبت به شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه بیشتر است. در ادامه میزان شهریه برخی رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه را بیان می‌کنیم.

شهریه سالانه (لیر)زبان تحصیلرشته
204.000ترکیپزشکی
130.000ترکیحقوق
130.000ترکیفیزیولوژی
120.000ترکیدانشکده مهندسی
120.000ترکیپرستاری
120.000ترکیفیزیوتراپی
110.000ترکیمعماری
110.000ترکیطراحی مد
110.000ترکیمعماری داخلی
110.000ترکیدانشکده ارتباطات
110.000ترکیدانشکده ادبیات
  52.500  (بورس 25%)ترکیبرنامه نویسی کامپیوتر
52.500  (بورس 25%)ترکیطراحی گرافیک
148.500ترکیرادیو و تلویزیون
112.200ترکیتوریسم
32.500ترکیسایر رشته های 2 ساله

دانشگاه اکونومی ازمیر به عنوان یک دانشگاه خصوصی، به منظور ایجاد رفاه هر چه بیشتر دانشجویان امکانات تحصیلی، آموزشی و رفاهی گوناگون و متعددی را فراهم نموده است. از جمله امکاناتی که این دانشگاه برای دانشجویان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوابگاه های دانشجویی : خوابگاه های این دانشگاه با ظرفیت 471 نفر، 280 دختر و 191 پسر، در محوطه دانشگاه قرار دارد. همه این خوابگاه ها با کلید شخصی باز می شوند و به تمامی امکانات رفاهی دانشجویان از جمله تخت، کمد لباس، یخچال، تلفن، اینترنت، سیستم تهویه مطبوع، آشپزخانه، اتاق مطالعه، نمازخانه، رخت شور خانه و …. مجهز هستند.
  • باشگاه های دانشجویی : این دانشگاه جهت رشد اجتماعی و تحصیلی دانشجویان بیش از 50 باشگاه دانشجویی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. دانشجویان با شرکت در این باشگاه ها نحوه ارتباط با نمایندگان دنیای تجارت را فرا می گیرند و اولین گام ها را در جهت حرفه ای شدن در رشته تحصیلی خود برمی دارند.
  • کمپ های آموزشی هوشمند : آموزش و یادگیری در دانشگاه اکونومی محدود به ساعات دوره نمی شود و دانشجویان می توانند در هر زمان و مکانی به صورت آنلاین فیلم های ضبط شده دوره ها را مشاهده کنند.
  • خدمات بهداشتی و درمانی : دانشجویان این دانشگاه در صورت بیماری می توانند از خدمات درمانی دانشگاه که توسط پزشک و پرستاران در محوطه دانشگاه ارائه می شود، استفاده کنند.
  • فعالیت های ورزشی : دانشگاه اکونومی ۶۰ باشگاه اجتماعی دانشجویی در محوطه اصلی خود دارد که از این نظر یکی از دانشگاه‌های ورزشی فعال است. همچنین رشته های ورزشی متعددی نظیر قایقرانی، بسکتبال، فوتبال، تنیس، شنا، والیبال، شطرنج، کوهنوردی، تکواندو، ووشو و … در این دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می شود. علاوه بر این دانشجویان می توانند از طرف دانشگاه در مسابقات ورزشی در سطح بین المللی شرکت کنند.
امکانات دانشگاه اکونومی ازمیر

دانشگاه اکونومی ازمیر در محوطه دانشگاه جهت فراهم نمودن سرپناه در محیطی سالم و مطمئن برای دانشجویان داخلی و خارجی و حمایت از شرایط زندگی جمعی در سال 2006 خوابگاه های دانشجویی را طراحی نمود.

ساختمان خوابگاه دانشجویی این دانشگاه 8 طبقه است که 4 طبقه اول به دانشجویان دختر و 4 طبقه دیگر به دانشجویان پسر اختصاص دارد.

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه اکونومی واقع در پردیس با ظرفیت ۴۷۱؛ ۲۸۰ دختر و ۱۹۱ پسر، پذیرای دانشجویان خود هستند. این خوابگاه از اتاق های 4 نفره با تخت های دو طبقه، اتاق های 4 نفره با تخت های پایه و اتاق های یک نفره (در چارچوب تقاضا و سهمیه) برخوردار است.

  • در هر یک از خوابگاه های دخترانه و پسرانه، حمام، تخت، کمد، پاتختی، میز تحریر، کتابخانه، یخچال، تلفن و اینترنت موجود است.
  • بالش، ملحفه، پیکه، پتو، روتختی به دانشجویان ارائه می شود و اتاق ها هر دو روز یکبار نظافت و ملحفه ها هفته ای یکبار تعویض می شود.
  • سیستم تهویه مطبوع مرکزی در خوابگاه ها وجود دارد. از انرژی زمین گرمایی برای گرمایش و آب گرم استفاده می شود.
  • پرسنل مسئول و پرسنل امنیتی 24 ساعته در حال انجام وظیفه هستند.
  • در هر دو خوابگاه آشپزخانه، اتاق مطالعه، اتاق های تفریحی، رختشویخانه و نمازخانه وجود دارد.
  • خدمات صبحانه و غذا در ساختمان خوابگاه و سایر رستوران های پردیس به صورت میز هوت یا آلاکارته ارائه می شود.
  • دانشجویان می توانند از دفتر بهداشت دانشگاه در ساعات کاری و در روزهای تعطیل و شب ها از پلی کلینیک های نزدیک دانشگاه بهره مند شوند.  علاوه بر این، بیمارستان دانشگاه Dokuz Eylül نزدیک به محوطه خوابگاه وجود دارد.

دانشگاه اکونومی ازمیر، در سواحل دریای اژه ترکیه در منطقه بالچووای ازمیر واقع شده است. پردیس دانشگاه نزدیک به ساحل، در یک منطقه ساکت‌ در فضاهای سبز و با چشم‌اندازهای ساحلی قرار دارد. فاصله اش با مرکز شهر ازمیر 11 کیلومتر است و دانشجویان به راحتی می توانند با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی برای سینما، بارها و خرید قابل دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند از مکان‌های تاریخی مانند قلعه قرن چهارم Kadifekale بر روی تپه نیز دیدن بکنند.

آدرس دقیق دانشگاه: ازمیر، بالچوا 35330، ش: 156 جاده ساکاریا، دانشگاه اقتصاد ازمیر

سایت رسمی دانشگاه اکونومی ازمیر: https://www.ieu.edu.tr/en

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *