موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

دانشگاه آرداهان/نحوه پذیرش،شهریه و رتبه2024

Ardahan University
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
7 دقیقه برای مطالعه

دانشگاه آرداهان در سال 2008 تاسیس شد و مسیر خود را با توسعه روز به روز ادامه می‌دهد؛ همچنین از زمان تأسیس تا به حال در تلاش است تا بتواند به طور مداوم مسیر خود را در جهت علم و دانش توسعه ببخشد و با تحقیق و یادگیری بتواند به حل مشکلات کشور و جامعه کمک کند.

هدف این دانشگاه تربیت افرادی است که به آرمان‌های بزرگ انسانیت و احترام به حقوق بشر پایبند باشند .

دانشگاه Ardahan تحصیل را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در نظر می‌گیرد و با مدیریت پروژه‌های علمی و ارائه خدمات آموزشی سعی دارد راه تحصیل و برخورداری از خدمات تحصیلی را برای تمام بشریت هموار سازد . تربیت افرادی متعهد به ارزش‌های انسانی و احترام به حقوق بشر از دیگر اهداف این دانشگاه می باشد.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه Ardahan، لازم است که متقاضیان در آزمون‌های ورودی مانند SAT – YOS شرکت نمایند و با توجه به رشته مورد تقاضا، سطح مشخصی از نمره را کسب کنند.یکی دیگر از شرایط پذیرش در دانشگاه آرداهان ترکیه این است که دانشجویان بایستی مهارت زبان در زمینه زبان ترکی و یا انگلیسی داشته باشد. علاوه بر این دانشجویان  آرداهان  لازم است پس از پذیرش در کلاس‌های آمادگی که توسط این دانشگاه در دانشکده زبان‌های خارجی برگزار می‌شود، شرکت کرده و پس از آن می‌توانند دوره‌های آموزش عالی را پشت سر بگذرانند. شرکت در کلاس‌های زبان اجباری بوده و توسط هیئت علمی دانشگاه آرداهان برگزار می‌شوند.

پس از شرکت در آزمون‌های ورودی و اخذ پذیرش در دانشگاه آرداهان ترکیه، لازم است که نسبت به گرفتن ویزای دانشجویی، با مراجعه به سفارت ترکیه، اقدام کنید و پس از آن برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمایید. برای ثبت نام در دانشگاه آرداهان لازم است، مدارک زیر را ترجمه و به دانشگاه ارائه دهید:

  1. پاسپورت
  2. فرم درخواست آنلاین
  3. دیپلم
  4. آخرین مدرک فارغ‌التحصیلی
  5. ریز نمرات دبیرستان
  6. نتایج آزمون بین المللی
  7. گواهی مدارک زبان ترکی
  8. گواهی مهارت زبان انگلیسی
  9. توصیه نامه
  10. انگیزه نامه
  11. بیمه سلامت
  12. گواهی تمکن مالی
  13. ویزای دانشجویی

هزینه‌های زندگی مناسب یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه دولتی است.

شهریه دانشگاه آرداهان سال 2024
رشتهشهریه سالیانه (لیر)
کمک های اضطراری و مدیریت بلایا10.940
آموزش مربیگری12.308
مهندسی رایانه16.286
جغرافیا10.940
لهجه ها و ادبیات ترکی معاصر10.940
فلسفه10.940
غذا و هنر آشپزی12.308
الهیات10.940
زبان و ادبیات انگلیسی10.940
زبان و ادبیات روسی10.940
مدیریت بهداشت و درمان10.940
تاریخ هنر10.940
علوم سیاسی و مدیریت دولتی12.308
جامعه شناسی10.940
تاریخ10.940
زبان و ادبیات ترکی10.940

دانشگاه آرداهان در ترکیه، دارای دانشکده‌های مختلفی است که در زمینه‌ها و رشته‌های متعددی، خدمات آموزشی خود را ارائه می‌دهند و متشکل از کادر علمی مجرب و قوی و امکانات مدرن هستند. علاوه بر این آرداهان، دارای مدارس حرفه‌ای مختلف، هنرستان‌های متعدد، مؤسسات و… است که خدمات آموزشی متنوعی در آن‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود . در ادامه می‌توان دانشکده‌های آرداهان را این چنین شرح دارد که شامل:

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشگاه آرداهان ترکیه، به عنوان موسسه آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی، توسط شورای آموزش عالی ترکیه به رسمیت شناخته شده است و پذیرش و ثبت نام محدودی در دوره‌ها و برنامه‌های مختلف دارد که به اخذ مدرک‌های تحصیلی در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و… می‌انجامد. در ادامه می‌توانید برخی از رشته‌هایی که در دانشگاه Ardahan ارائه می‌شود را مشاهده کنید. این رشته‌ها شامل:

  1. رشته‌های مهندسی
  2. فرهنگ شناسی
  3. علوم و فناوری
  4. رشته‌های هنری
  5. علوم انسانی
  6. بازرگانی و علوم اجتماعی
  7. جامعه شناسی

پردیس اصلی دانشگاه Ardahan در 3.5 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و از سه مسیر توسط جنگل‌ها احاطه شده است. شهر آرداهان شهری کوچک و با امنیت می باشد.دسترسی اسان به سیستم حمل و نقل عمومی از مزایای زندگی در این شهر می باشد و دانشجویان می‌توانند به راحتی از طریق اتوبوس، تاکسی و… به دانشگاه دسترسی داشته باشند.

شهر آرداهان به دلیل کوچک بودن ، ممکن است مسئله اسکان برای دانشجویان کمی دشوار باشد زیرا تعداد خوابگاه‌های خصوصی برای دانشجویانی که نمی‌توانند در خوبگاه‌های دانشگاه بمانند بسیار کم است. به غیر از خوابگاه‌های خصوصی دخترانه و پسرانه ارداهان، امکان اجاره آپارتمان‌های دانشجویی و خانه‌های دانشجویی برای دانشجویان وجود دارد.

امکان دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت روان از دیگر مزایای دانشگاه ارداهان است که به طور ویژه برای دانشجویان این دانشگاه فراهم شده‌است تا سلامت دانشجویان را تامین کند .

دانشگاه آرداهان یک کتابخانه‌ای وسیع دارد که در این کتابخانه انواع مختلفی از کتاب‌ها وجود دارد و همه آن‌ها دارای نسخه‌های دیجیتالی‌اند . علاوه بر این، امکان دسترسی به منابع و کتاب‌های دیجیتال در خارج از دانشگاه نیز، برای دانشجویان فراهم شده است و با ارائه این امکانات دانشگاه سعی دارد با توسعه، رشد و ایجاد فرصت‌های عملی و فناوری، نیاز محققین و دانشجویان را به منابع و اطلاعات چاپی، الکترونیکی، صوتی و تصویری برآورده سازد.

دانشگاه آرداهان خوابگاه دولتی برای دانشجویان دختر و پسر دارد ،ولی به دلیل اینکه ظرفیت این دانشگاه هامحدود است، شعبه‌های خصوصی نیز می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شود ضمنا ، در آپارتمان‌های دانشجویی ، دانشجویان می‌توانند متناسب با شرایط خود، خوابگاهی مناسب را برای زندگی انتخاب کنند. از طرفی چون شهر آرداهان شهری نسبتاً کوچک است، از این رو حمل و نقل از مرکز شهر به دانشگاه آرداهان می‌تواند بسیار راحت صورت پذیرد. با دستگاه‌های حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و… به راحتی امکان‌پذیر است.

سایت دانشگاه آرداهان

آدرس دانشگاه آرداهان

پردیس اصلی دانشگاه Ardahan در 3.5 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و از سه مسیر توسط جنگل‌ها احاطه شده است. شهر آرداهان شهری کوچک و با امنیت می باشد.دسترسی اسان به سیستم حمل و نقل عمومی از مزایای زندگی در این شهر می باشد و دانشجویان می‌توانند به راحتی از طریق اتوبوس، تاکسی و… به دانشگاه دسترسی داشته باشند.

آدرس دقیق دانشگاه آرداهانArdahan Üniversitesi Yenisey Kampüsü, Rektörlük Hizmet Binasi, Çamliçatak Mevkii, Merkez Ardahan, Ardahan, 75000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *