موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

تحصیل طراحی مد و لباس در ترکیه | شرایط تحصیل + هزینه 2024

0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
5 دقیقه برای مطالعه
تحصیل طراحی مد و لباس در ترکیه

یکی از رشته های پرکاربرد و پرطرفدارترین رشته ها، رشته طراحی مد و لباس می باشد که در دانشگاه های مختلف کشور ترکیه این رشته ارائه شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، می‌توانند آموزش‌های لازم همچون هنر پایه، تاریخ هنر، طراحی لباس از طریق نرم افزارهای کامپیوتری، موضوعات مرتبط به طراحی و نساجی را در این رشته تحصیلی سپری کنند.

رشته طراحی مد و لباس در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌شود. فارغ التحصیلان می‌توانند در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی لباس فعالیت خود را آغاز کنند یا اقدام به ثبت شرکت طراحی لباس و جواهرات خود در سطح ملی و جهانی کنند. بعلاوه دانشجویان می‌توانند در حوزه بازاریابی فعالیت داشته باشند.

با توجه به تقاضای زیاد دانشجویان داخلی و خارجی افراد زیادی خواهان تحصیل رشته طراحی مد و لباس در ترکیه هستند. در ادامه به لیست دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته اشاره می‌کنیم:

لیست دانشگاه های طراحی لباس ترکیه (دانشگاه مد و فشن ترکیه) که به صورت 4 ساله دوره طراحی مد و لباس ارائه می دهند :

دانشگاهنوع دانشگاهزبان تحصیلشهر
دانشگاه آتاتورک دولتیترکی استانبولیارزروم
دانشگاه چانکری دولتی ترکی استانبولی چانکری
دانشگاه چوکوروادولتیترکی استانبولیآدانا
دانشگاه تکنیک اسکی شهیردولتیترکی استانبولیاسکی شهیر
دانشگاه قاضی آنتپدولتیترکی استانبولی قاضی انتپ
دانشگاه کاهرامان ماراش امام سوتچو دولتیترکی استانبولیکاهرامان ماراش
دانشگاه نیغدهدولتیترکی استانبولی نیغده
دانشگاه آتیلیمخصوصیترکی استانبولیآنکارا
دانشگاه باشکنتخصوصیترکی استانبولیآنکارا

لیست دانشگاه هایی که رشته طراحی مد و لباس را به صورت 2 ساله ارائه می دهند:

دانشگاهنوع دانشگاهزبان تحصیل شهر
دانشگاه آکدنیزدولتیترکی استانبولیآنتالیا
دانشگاه آماسیادولتی ترکی استانبولی  آماسیا
دانشگاه آنکارادولتیترکی استانبولی آنکارا
دانشگاه عدنان مندرسدولتیترکی استانبولی آیدین
دانشگاه شیخ ادب عالی بیلجیکدولتیترکی استانبولی بیلجیک
دانشگاه آبانت عزت بایسالدولتیترکی استانبولیبولو
دانشگاه محمت آکیف ارسویدولتیترکی استانبولیبوردور
دانشگاه الوداغ بورسادولتیترکی استانبولیبورسا
دانشگاه چوکوروادولتیترکی استانبولیآدانا
دانشگاه دوزجهدولتیترکی استانبولی دوزجه
دانشگاه اگهدولتیترکی استانبولی ازمیر
دانشگاه بینالی ییلدریرم ارزینجان دولتیترکی استانبولیارزینجان
دانشگاه گیرسوندولتیترکی استانبولیگیرسون
دانشگاه هیتیتدولتیترکی استانبولیچوروم
دانشگاه اسپارتادولتیترکی استانبولیاسپارتا
دانشگاه کافکاسدولتیترکی استانبولی کارس
دانشگاه امام سوتچو  کاهرامان ماراشدولتی ترکی استانبولیکاهرامان ماراش
دانشگاه کارابوکدولتیترکی استانبولی کارابوک
دانشگاه کارادنیز تکنیکدولتیترکی استانبولیترابزون
دانشگاه کریککالهدولتیترکی استانبولیکریککاله
دانشگاه تورگوت اوزلدولتیترکی استانبولیمالاتیا
دانشگاه جلال بایاردولتیترکی استانبولیمانیسا
دانشگاه مارمارادولتیترکی استانبولی استانبول
دانشگاه مونزوردولتیترکی استانبولیتونجالی
دانشگاه عمرهالیس دمیردولتیترکی استانبولی نیغده
دانشگاه اردودولتیترکی استانبولی اردو
دانشگاه پاموک کالهدولتیترکی استانبولی پاموک کاله
دانشگاه ساکاریادولتیترکی استانبولیساکاریا
دانشگاه تارسوسدولتیترکی استانبولی تارسوس
دانشگاه قاضی عثمان پاشادولتیترکی استانبولیتوکات
دانشگاه اوشاکدولتیترکی استانبولیاوشاک
دانشگاه آوراسیاخصوصیترکی استانبولیترابزون
دانشگاه بیکنتخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه هالیچخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه آرلخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه آیدینخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه آیوان سرایخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه بیلگیخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه گلیشیمخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه مالتپهخصوصیترکی استانبولیاستانبول
دانشگاه نیشانتاشیخصوصیترکی استانبولیاستانبول

بهترین دانشگاه های ترکیه برای رشته طراحی لباس و مد را به همراه شرایط پذیرش در آن ها آورده ایم که به شرح زیر هستند:

نام دانشگاهشرایط پذیرش
دانشگاه آتیلیمبرای پذیرش در این دانشگاه در رشته طراحی مد متقاضی باید در آزمون SAT شرکت کند و نمره قبولی را کسب کند.
دانشگاه یدی تپهبرای پذیرش از این دانشگاه متقاضیان باید در یکی از آزمون های SAT یا ACT شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند.
دانشگاه مارمارامتقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون YOS خود این دانشگاه شرکت کنند و نمره مورد قبول را کسب کنند.
دانشگاه بیلگی استانبولبرای قبولی در این دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته طراحی مد ، دانشجو باید حداقل نمره ۱۰۰۰ را در آزمون SAT این دانشگاه کسب کند.
دانشگاه اوکاندانشجویان برای قبولی در این دانشگاه باید در آزمون YOS این دانشگاه نمره قبولی را برای رشته طراحی مد کسب کنند.
دانشگاه بچلر استودیوبرای اخذ پذیرش این دانشگاه متقاضی باید در آزمون SAT موفق شود.
دانشگاه بیلکنتبرای ادامه تحصیل در این دانشگاه متقاضیان باید در یکی از آزمون ها SAT ، GCE و یا سطح پیشرفته IB پذیرفته شوند.
دانشگاه آنادولومتقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنند نمره مورد قبول را کسب کنند.
دانشگاه مال تپهبرای اخذ پذیرش از این دانشگاه دانشجویان باید در یکی از آزمون ها SAT (با حداقل نمره ۱۰۰۰) و یا YOS (با حداقل نمره ۴۰) موفق شوند هم چنین معدل دیپلم نیز پذیرفته می شود.

متقاضیان بین المللی و داخلی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، بایستی در آزمون هایی که دانشگاه های دولتی ترکیه جهت بررسی استعدادها و میزان خلاقیت آن ها درنظر گرفته شرکت بکنند. آزمون‌های پذیرش شامل طراحی، بررسی استعدادهای داوطلب و آنالیز میزان خلاقیت دانشجو است. البته معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مختلف ترکیه متغیر می باشد. دانشجویان با تحصیل در این رشته می توانند با هنر طراحی و ایجاد انواع مختلف لباس و اکسسوری آشنا شوند.

تحصیل در رشته طراحی مد در دانشگاه های ترکیه از مقطع لیسانس آغاز می شود و تا مقطع دکتری تخصصی پیش می رود. سال های تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه برای لیسانس ۳ تا ۴ سال ، برای فوق لیسانس ۲ سال و برای دکترا ۴ سال است. همچنین برخی دوره های طراحی مد نیز وجود دارد که مدت آن از ۶ ماه تا ۶ سال متفاوت است.

برای تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه دو روش به شرح زیر وجود دارد:

روش اولروش اول شرکت در دوره های طراحی لباس در مدارس و آکادمی های طراحی لباس در ترکیه می باشد. طول مدت این دوره ها 6 ماه تا 2 سال می باشد. همچنین در برخی دانشگاه ها نیز دوره های کاردانی طراحی لباس برگزار می شود که در این دوره ها دروس مبانی هنرهای تجسمی ، اصول طراحی و… به داشجویان ارائه می شود.

روش دوم : در این روش داوطلبان در مقطع کارشناسی (4سال)  ، کارشناسی ارشد (2سال)  و دکتری (3سال) به تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه می پردازند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته طراحی مد و لباس را دارند، باید در آزمون هایی جهت ورود به دانشگاه های ترکیه شرکت بکنند. البته آزمون ورودی دانشجویان خارجی با آزمون دانشجویان ترکیه تفاوت دارد. OSS آزمونی است که دانشجویان ترک باید در آن شرکت کنند. گاهی اوقات ممکن است شرکت در OSS برای دریافت بورسیه ترکیه الزامی شود.

در مقابل آزمون های ورودی طراحی مد ترکیه که دانشجویان خارجی به آن نیاز دارید، آزمون هایی از قبیل YOS ، SAT یا ACT و یا GCE است. متقاضیان می بایست یک سال قبل از تحصیل در ترکیه در یکی از این آزمون ها شرکت کرده و نمره قبولی آن را کسب کنند.

مقطع کارشناسیبرای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ، متقاضیان باید در یکی از آزمون های YÖS و یا SAT و یا ACT شرکت کنند.
مقطع کارشناسی ارشد و دکتریبرای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی ، شرکت در آزمون ALES ضروری می باشد.
دانشگاه های خصوصیورود به دانشگاه های خصوصی بدون آزمون ورودی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته طراحی مد و لباس در ترکیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مدرک دیپلم تحصیلی ترجمه شده به زبان ترکی یا انگلیسی
  • پاسپورت به همراه کپی آن
  • ۴ قطعه عکس
  • پرداخت شهریه مورد نیاز با توجه به نوع دانشگاه
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • قبولی در آزمون دانشگاه
  • مدرک تافل یا تومر با توجه به نیاز
  • پورتفولیو

توجه : دانشگاه‌های ترکیه مدرک آیلتس را برای پذیرش دانشجوی بین‌الملل قبول نمی‌کنند. بنابراین دانشجو باید مدرک تافل را به دانشگاه مربوطه ارائه نموده یا مدرک آیلتس را معادل‌سازی کند. البته، اگر زبان تحصیل رشته مدنظرتان ترکی باشد؛ با ارائه مدرک زبان تومر در مقطع کارشناسی دانشجو می تواند در دانشگاه موردنظر تحصیل بکند.

تحصیل طراحی مد و لباس در ترکیه

دانشگاه های ترکیه برای طراحی لباس، یک آزمون ورودی یا مهارت عملی دارند. در این آزمون دانشجویان را از نظر خلاقیت های هنری برای ورود در این رشته ارزیابی می کنند. آزمون مهارت عملی برای متقاضیان رشته طراحی لباس در ترکیه در دو مرحله در نظر گرفته شده است:

  • مرحله اول: تست طراحی نام دارد. در این مرحله قدرت ترسیم دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد. به این صورت که آیا دانشجو آنچه را که می بیند می تواند به درستی روی کاغذ بیاورد یا خیر.
  • مرحله دوم: این بخش را طراحی ذهنی می گویند. تقریبا این مرحله مشابه آزمون اسکیس برای ورودی دانشگاه در مقطع فوق لیسانس رشته های طراحی شهری و معماری است. در این مرحله به دانشجویان یک شی داده می شود و می خواهند تا واقعه یا مفهومی در رابطه با آن به تصویر بکشند. در این مرحله قدرت خلاقیت و تخیل دانشجویان را نشان می دهد و می توان گفت که این مرحله تقریبا مهم تر و پیچیده تر است.

دروس رشته طراحی مد و لباس در ترکیه با هدف ساخت نمونه کار، تبدیل طرح های پوشاک به صورت دیجیتال، طرح تولید مجموعه مد، شناخت نیاز های طراحی لباس، یادگیری نحوه شناسایی و انتخاب پارچه برای طراحی پوشاک ارائه می شود.

  • ترم یک و دو: دانشجویان به مطالعه دروس پدیده های مد، تحقیق برای مواد اولیه پوشاک، سبک تحقیق توسط نقاشی، مفهوم مد، اصول ترکیبی برای پوشاک مختلف، ترکیب انواع پوشاک، مطالعه و استفاده از مواد اولیه، مدیریت کار، اصول ترکیب پوشاک ساده، برنامه کاربردی گرافیکی و ارائه ویژوال می پردازند.
  • ترم سه و چهار: دانشجویان به مطالعه ترکیب لباس های طراحی شده، مد و جامعه، ارزیابی سبک ها از طریق DRAPING، مفهوم متمایز مد، توسعه محصول مد، امکان پذیری تولید پوشاک، تحلیل روند و ارائه، تعریف ویژگی های مجموعه، تولید پوشاک، طراحی فایل های فنی، برنامه ریزی دقیق و نمونه اولیه می پردازند.
  • ترم پنج و شش: دانشجویان دروس جمع آوری مجموعه و طراحی نمونه، خرید و فروش محصولات مد، برنامه ریزی و تولید، طرح تولید مجموعه، ارزیابی پوشاک، جمع آوری بازار هدف، ارائه و ارزیابی مجموعه ها، ارتقائ مد و طراحی نمونه کارها را فرا می گیرند.

زبان رشته طراحی مد در ترکیه با توجه به دانشگاه انتخابی می تواند ترکی یا انگلیسی باشد. دانشگاه هایی که شعب دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی هستند به صورت مشترک زبان تحصیل را انگلیسی انتخاب کرده اند که تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی راحت تر باشد. البته در برخی دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان ترکی نیز وجود دارد.

متقاضیان می توانند با شرکت در دوره های ترکی که دانشگاه ارائه می دهد، مهارت های زبان ترکی خود را تقویت کنند. که احتمالاً در دوستی، کار با دیگران و ملاقات با استادان به کارشان خواهد آمد.

نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این رشته حداقل آیتلس ۵٫۵ یا تافل ۶۵ یا مدرک TOMER است.

تحصیل طراحی مد و لباس در ترکیه

در سال های اخیر دولت ترکیه با ارائه فرصت های بی نظیری در قالب بورسیه تحصیلی، دانشجویان مستعد خارجی بسیاری را جذب کرده است. برای دریافت بورسیه تحصیلی رشته طراحی مد و لباس در ترکیه، هرچه سابقه کار و میزان تسلط متقاضی بر آزمون های ورودی و معیارهای انتخاب دانشجوها بیشتر باشد، شانس قبولی نیز بیشتر خواهد بود.

با توجه به اینکه رشته طراحی یک رشته تحصیلی خلاقیتی است و افرادی که از خلاقیت و قدرت ترسیم خیلی بالایی برخوردار باشند، موفق تر هستند. اگر می خواهید بورس دانشگاه‌ های ترکیه را برای رشته طراحی لباس بگیرید رزومه ی خوبی از خود نشان دهید.

شایان ذکر است که دانشگاه طراحی مد به ده درصد از دانشجوهای بین الملل تخفیف های آموزشی و بورسیه های 50 تا 100 درصدی ارائه می دهد. برای گرفتن بورسیه، داشتن سابقه کار، نمونه طراحی، مدرک زبان با نمره بالا، معدل بالا و انگیزه نامه قوی مزیت محسوب می شوند.

دانشجو می‌تواند به دو طریق درخواست بورسیه تحصیلی طراحی لباس در ترکیه داشته باشد:

  1. مراجعه به سایت دولتی ترکیه بورسلاری و ثبت درخواست بورسیه به صورت رسمی در این وبسایت: سازمان TURKIYE BURSLARI به طور کامل درخواست‌های مختلف را مورد بررسی قرار خواهد داد و از میان آن‌ها هرساله تعدادی برای بورسیه کامل 100 درصدی در دانشگاه‌های مختلف معرفی می‌کند.
  2. مراجعه به سایت رسمی هر دانشگاه و ثبت نام در برنامه بورسیه هر کدام از آن‌ها است. تقریبا تمام دانشگاه‌ها در جهت تسهیل پرداخت شهریه و تحصیل در ترکیه، ظرفیت بورسیه‌های بین‌المللی هر رشته را هر ساله به طور جداگانه اعلام می‌کنند. بورسیه‌های 25درصدی، 50 درصدی و 100 درصدی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی و … از جمله بورسیه‌های مختلف دانشگاه‌های ترکیه است.
  • داشتن رزومه خوب، نمونه کار طراحی مد، فشن و لباس به شما در اخذ امتیاز بورسیه کمک بسیار خواهد کرد.
  • توانایی ترسیم، داشتن سابقه کار، شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف نیز امتیاز دارد.
  • آزمون OSS یک آزمون بسیار مهم برای گرفتن بورسیه دانشگاه‌های ترکیه است.
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک تومر نیز در جذب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود
  • سعی کنید انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه قوی و تخصصی از خود ارائه دهید، گاها داوران به خاطر انگیزه صحیح و حرفه‌ای داوطلبان به آن‌ها بورسیه اعطا می‌کنند.

برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه ای پرداخت نخواهد شد. تمام متقاضیان واجد شرایط می توانند برای درخواست برنامه بورس تحصیلی در رشته مورد نظر اقدام کنند.

معیارهای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی دولت ترکیه در زیر ذکر شده است:

  • سن داوطلب یکی از معیارهای دقیق است که مورد توجه قرار می گیرد.
  • اگر می خواهید برای مدرک کارشناسی اقدام کنید ، نباید قبل از ژانویه ۱۹۹۷ به دنیا آمده باشید.
  • اگر می خواهید برای کارشناسی ارشد اقدام کنید ، نباید قبل از ژانویه ۱۹۸۸ متولد شده باشید.
  • به همین ترتیب ، برای Ph.D. فرد نباید قبل از ژانویه ۱۹۸۳ متولد شده باشد.

توجه: اگر شهروند ترکیه هستید یا قبلاً شهروند آن بوده اید، نمی توانید برای برنامه بورس های ترکیه اقدام کنید. به عبارتی دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می کنند حق استفاده از این نوع بورسیه ها را ندارند.

با توجه به دوره های دانشگاهی مختلفی که برای رشته طراحی لباس در ترکیه ارائه می شود، بنابراین با رنج شهریه های متفاوتی روبرو خواهیم بود. همچنین میان دانشگاه های ترکیه و دیگر کشورها مانند ایتالیا، آمریکا و … دوره های مشترکی برگزار می شود که مانند یک فرصت تکرارنشدنی برای دانشجویان طراحی لباس به حساب می آیند.

در کنار شهریه هایی که باید پرداخت کنید، هزینه ی اقامت و زندگی در ترکیه نیز مهم است. برای تمام دانشجویان بین الملل که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند، ماهانه میانگین 400 تا 500 دلار برای ماندن در خانه اجاره ای و 100 تا 150 دلار برای خرید کتاب و وسایل لازم تحصیل لازم است. البته تمام دانشجویان بین الملل می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف های حمل و نقل درون شهری و استفاده از امکانات و تسهیلات برخوردار شوند.

هزینه تحصیل طراحی مد در ترکیه با توجه به خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه ها متفاوت است، اما بطور کلی میتوان گفت تحصیل در رشته طراحی مد در این کشور 13000 دلار تا 60000 دلار در سال برای دانشجویان هزینه دارد.

دانشگاههزینه های سالانه (قبل از تخفیف)هزینه های سالیانه (پس از تخفیف)زبان
دانشگاه آلتینباش8.500 دلار3.500 دلارترکی
دانشگاه آتیلیم9.165 دلار9.165 دلارترکی
دانشگاه باشکنت60.000 لیر60.000 لیرترکی
دانشگاه هالیک3.000 دلار2.000 دلارترکی
دانشگاه بیلگی استانبول2.200 دلار2.200 دلارترکی
دانشگاه آیدین استانبول6.000 دلار3.000 دلارترکی
دانشگاه گلشیم استانبول7.000 دلار3.300 دلارترکی
دانشگاه اوکان استانبول4.900 دلار4.600 دلارترکی
دانشگاه مالتپه5.000 دلار2.500 دلارترکی
دانشگاه نیشانتاسی4.000 دلار2.350 دلارترکی

بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس در ترکیه بیش از هر رشته ی دیگری بسیار بالاست. چرا که یکی از قطب‌های اصلی تجارت هر کشور به این صنعت اختصاص دارد و برندهای ترکی در رقابت سختی با دیگر برندهای مشهور جهان قرار دارند. از طرفی طراحی مد و لباس یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا محسوب می شود.

دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند به صورت خصوصی مرکز طراحی مد و لباس خود راه اندازی کنند و یا در دیگر مراکز طراحی مد و لباس مشغول به کار شوند. از فرصت های شغلی این رشته می توان به: طراح لباس، مسئول فروش، بازاریاب، مدیر خرده فروشی مد، طراح مد، تصویرساز مد، مدل، تصویرساز لباس، مدیر فروشگاه، مدیر اجرایی و … اشاره کرد. به هر حال، زمینه کاری یک طراحی لباس و مد در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • طراحی لباس برای برندهای مختلف
  • طراحی لباس برای برند شخصی
  • طراح نساجی
  • تصویرگر مد و فشن
  • مشاور مد و لباس
  • روزنامه‌نگار مد
  • مدرس دوره طراحی لباس در ترکیه
  • Fashion Trendsetter
  • طراح لباس سینما و تلویزیون
  • هماهنگ کننده و مجری مد استایل
  • بازاریاب
  • الگوساز

همانطور که گفته شد طراحی مد و لباس از رشته های پردرآمد در کشور ترکیه است. با توجه به توانایی و میزان پشتکار و خلاق بودن شما، درآمدهای بالا نیز در انتظار شما خواهد بود. برای فردی که تازه به بازار کار وارد شده و تجربه کاری کمتر از سه سال دارد، درآمدش میانگین 61535 لیر در سال می باشد. از طرف دیگر فرد ارشد طراح مد و لباس با هشت سال سابقه کاری، میانگین 106025 لیر در سال درآمد خواهد داشت.

با توجه به موارد فوق درآمد یک طراح مد و لباس در ترکیه 85018 لیر در سال است. این یعنی یک طراح مد، 41 لیر در ساعت درآمد خواهد داشت. پیش‌بینی شده است که حقوق و درآمد طراح لباس در ترکیه در 5 سال آینده و تا سال 2026 با 46 درصد افزایش درآمد مواجه شود و به 138931 لیر در سال نیز برسد.

مشاغل طراحی و مد نیاز به مهارت های خاصی می باشد. طراحان برای خلق طرح ها از خلاقیت و حساسیت های هنری خود استفاده می کنند. مهارت های لازم برای رشته طراحی مد و لباس به شرح زیر می باشد:

  • این حرفه به مهارت های ارتباطی قوی، توانایی همکاری و دقت و توجه به جزییات دارد.
  • همچنین مهارت هایی مانند توانایی استفاده از نرم افزارهای طراحی، آموزش ساخت لباس و دانش عمیق پارچه و رنگ نیز به طراحان کمک می کند.
  • فارغ التحصیلان این رشته که قصد دارند کسب و کار مد خود را اداره کنند نیز به مهارت های بازاریابی، فروش، تبلیغات و مدیریت قوی نیاز دارند.
  • طراحان خوداشتغال از مهارت‌های فروش و توسعه محصول استفاده می‌کنند تا مشتریان خود را درک کنند و طرح‌های مورد تقاضا ایجاد کنند.
  • به طور کلی، طراحان مد باید شور و خلاقیت خود را با دانش فنی و تجاری متعادل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *