موسسه مهاجرتی و مشاوره یوس حابرلری ترکیه

متن سربرگ خود را وارد کنید

آزمون ACT چیست؟ شرایط و زمان ثبت نام 2024

ACT
0 دیدگاه
تحصیل در ترکیه
4 دقیقه برای مطالعه
آزمون ACT

آزمون ACT چیست؟

آزمون ACT یکی از معروف‌ترین و معتبرترین آزمون‌های داخلی آمریکاست که متقاضیان دانشگاه های آمریکا برای اپلای در این کشور به آن احتیاج دارند. دانشجویانی که قصد اپلای برای دانشگاه های خارج از کشور به خصوص آمریکا را دارند، باید قبل از اپلای مدارک مورد نیاز برای آن دانشگاه را بررسی کنند و تمامی مدارک مورد نیاز دانشگاه را آماده کنند.

یکی از مهم ترین مدارکی که دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص در مقطع لیسانس از متقاضیان می‌ خواهند، نمره آزمون ACT است. ACT هر ساله هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی اجرا می‌شود. نمرات آزمون ACT توسط همه کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده چهار ساله پذیرفته می شود.

قابل توجه است که این آزمون در مقایسه با آزمونی مانند SAT  از اعتبار بیشتری برخوردار است، با این وجود هنوز کالج ها و دانشگاه های زیادی آزمون SAT را نسبت به آزمون ACT ترجیح میدهند.

معرفی آزمون ACT

آزمون ACT که یکی از معتبرترین و معروف ترین آزمون های آمریکا است که هر سال 7 بار برگزار می‌ شود. این آزمون توسط موسسه غیرانتفاعی به نام American College Testing  با هدف معیاری برای سنجش قدرت و دانش علمی دانش آموزان دبیرستانی به منظور فارغ التحصیل شدن و ورود به دانشگاه‌ها برگزار می‌ شود. به طور میانگین هر ساله از 2 میلیون داوطلب در این آزمون شرکت می کنند که این داوطلبان اکثرا بومی آمریکا هستند.

البته این آزمون از دانش آموزان بین المللی که بعد از دبیرستان قصد ورود به دانشگاه های آمریکا را داشته باشند نیز گرفته می‌ شود.
نکته ی حائز اهمیتی که باید در اپلای به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر نمرات آزمون ACTسایر مدارک همچون ریز نمرات دبیرستان و برای مقاطع بالاتر ریز نمرات دوره لیسانس، توصیه نامه و … نیز در پذیرش شما تاثیر بسزایی دارد. تمامی مدارک خواسته شده با هم نشان می‌دهند که آیا واجد تحصیل در دانشگاه انتخابی هستید یا خیر؟

کاربرد آزمون ACT

آزمون ACT برای ورود به دانشگاه­های آمریکا در مقطع لیسانس مورد استفاده قرار می گیرد و اکثریت دانشگاه­ها نیز نمرات این آزمون را نسبت به سایر آزمون­ها ترجیح می­دهند. ادامه به کاربردهای شرکت در این آزمون و کسب نمره­ی قبولی پرداخته ایم:

  • قبولی در آزمون ACT و کسب نمره­ی متوسط به بالا برای تمامی یا اکثریت دانشگاه­های آمریکا مورد قبول است و معیار و ملاک خوبی برای سنجش عیار علمی شما می­باشد.
  • برای برخی از دانش آموزانی که نتوانسته­اند به هر دلیل در دوران دبیرستان نمره­ی GPA مناسبی کسب کنند بهترین شیوه برای پوشاندن عملکرد نسبتا ضعیف خود می­باشد.
  • قبل از ورود به دانشگاه معیار فوق العاده­ای برای سنجش قدرت علمی خود و شناسایی نقاط ضعف می­باشد تا عملکرد بهتری در دوران دانشگاهی داشته باشید چرا که بسته به رشته­ی انتخابی سخت گیری­های شدیدی اعمال می­گردد.
  • برخی از دانشگاه­ها به کسانی که نمره­ی GPA بالایی داشته باشند کار بورسیه های تحصیلی اعطا می­کنند و در کنار آن اگر نمره­ی آزمون ACT شما نیز بالا باشد شانس بسیار بیشتری هم برای دریافت این کمک هزینه و هم مبلغ بالاتر خواهید داشت.
  • برای دانش آموزانی که سابقه­ی کاری ضعیفی دارند نیز کمک ارزشمندی است چرا که برخی از شرکت­ها و مؤسسات از نیروی کار جوان خود، نمرات آزمون ACT را درخواست می­کنند.
  • معمولا برای ورود به دانشگاه­های آمریکا و برخی از کالج­ها، باید در چندین آزمون شرکت کنید اما با کسب نمره­ی عالی در آزمون ACT  دیگر نیازی به شرکت در سایر آزمون ها ندارید.
  • با کسب نمره­ی بالای ACT شانس بیشتری نسبت به کسانی که در این آزمون شرکت نکرده­ و در آزمون دیگری مانند SAT شرکت کرده­اند(برخی از دانشگاه­ها نمرات هر دو آزمون SAT و ACT را قبول دارند) برای پذیرش در دانشگاه­های برتر آمریکا خواهید داشت، همچنین برخی دانشگاه­ها شرکت در این آزمون را اختیاری قرار داده­اند که در این صورت نیز نسبت به کسانی که با اتکا به معدل بالای GPA خود اقدام نموده­اند برتری خواهید داشت.
  • رزومه­ی شما را تقویت می­کند و واقعا حس موفقیت در آزمونی جامع خواهید داشت.

محل برگزاری آزمون ACT

آزمون ACT برای پذیرش دانش آموزانی که قصد ورود به دانشگاه­های آمریکا را داشته باشند، هفت بار در سال توسط مؤسسه­ ACT برگزار می­گردد که ماه­های برگزاری آن به ترتیب سپتامبر، اکتبر، دسامبر، فوریه، آوریل، ژوئن و جولای بوده ولی تاریخ دقیق هر سال متغیر می­باشد. مکان برگزاری آزمون ACT در آمریکا (مدارس، کالج­ها و دانشگاه­ها) و همچنین برخی از کشورهاست که شاید در هر سال متغیر باشد. نکته­ای که بسیار حائز اهمیت این است که:

  • شاید برخی از کشورها در هر تاریخی دارای مرکز آزمون نباشند و همچنین دارای ظرفیت محدودی باشند.
  • در ماه جولای به جز ایالت کالیفرنیا و مراکز بین المللی، بقیه­ی ایالت­ها و کشورها دارای مرکز آزمون هستند.

تاریخ برگزاری آزمون ACT

تاریخ برگزاری آزمون ACT هر ساله متفاوت است اما به طور طبیعی 7 بار در سال برگزار می‌ شود. این آزمون در ماه های فوریه، آوریل، ژوئن، ژوئیه، سپتامبر، اکتبر و دسامبر برگذار می شود. معمولا این آزمون در تاریخ های فوریه و جولای در نیویورک و یا مراکز بین المللی برگزار نمی‌ شود.

زمان ثبت نام آزمون ACT

زمان ثبت نام برای آزمون ACT در سایت act.org حدود ۵ ماه قبل از هر تاریخ برگزاری شروع می­شود و پس از اتمام مهلت ثبت نام اولیه، تا ۲ هفته پس از آخرین روز ثبت نام اولیه نیز به عنوان ثبت نام با تأخیر لحاظ می­گردد که مشمول هزینه­ اضافی نیز خواهد بود.

زبان آزمون ACT

آزمون ACT با هدف ارزیابی عیار و توان علمی دانش آموختگان مقطع دبیرستان در کنار رزومه، GPA و فعالیت­های فردی و گروهی وی هر سال 7 بار در کشور آمریکا برگزار می­شود تا قبول شدگان برحسب نمره­­ی دریافتی خود نسبت به اخذ پذیرش در دانشگاه مقصد اقدام نمایند.

با توجه به کاربرد این آزمون برای کشور آمریکا، زبان آزمون نیز انگلیسی است و با هر زبانی که در کشور مبدأ داشته باشید زبان آزمون به زبان زنده­ی رایج بین المللی یعنی انگلیسی برگزار می­گردد.

زمان اعلام نتایج آزمون ACT

با توجه به اینکه آزمون ACT از دو بخش اجباری و اختیاری تشکیل شده است، زمان اعلام نتایج ، نمره و اهمیت آن نیز برای دانشگاه­ها متفاوت است.

میانگین نمرات ۴ بخش اجباری بین ۲ هفته تا ۸ هفته (تحت شرایط خاص و غیر معمولی) پس از برگزاری آزمون و نتایج بخش اختیاری نیز ۴ هفته پس از روز برگزاری آزمون منتشر می­شوند.

آزمون ACT

مراکز آزمون ACT

آزمون ACT در چندین مرکز ایالات متحده و همچنین مراکز بین المللی برگزار می‌ شود. متاسفانه به علت تحریم بودن ایران، این آزمون در کشور ما برگزار نمی‌ شود. اما شما می‌ توانید با مراجعه به سایت ACT نزدیک ترین کشور را بعنوان مرکز آزمونی خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آزمون ACT در همه تاریخ ها در مراکز بین المللی برگزار نمی‌ شود. شما باید با برنامه ریزی دقیق، تاریخ و مکان این آزمون را از قبل انتخاب بکنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت این آزمون به راحتی در آزمون ACT ثبت نام کنید.

مهلت اعتبار آزمون ACT

مدت اعتبار مدرک ACT  بعد از اعلام نتایج تا 5 سال است. بعد از 5 سال نیز شما می‌توانید از آن در رزومه خود استفاده کنید اما برای بسیاری از دانشگاه ها و موسسات ارزشی نخواهد داشت. و شما مجددا مجبور به شرکت در آزمون هستید.

لذا هر چه سریع­تر پس از قبولی در آزمون نسبت به اخذ پذیرش در دانشگاه مقصد اقدام کنید، سریع­تر نیز نتیجه خواهید گرفت و بهتر است زمانی اقدام کنید که واقعا قصد ورود به دانشگاه داشته باشید تا اعتبار و ارزش آن، نمره­ شما را زیر سؤال نبرد.

شرایط و قوانین آزمون ACT

قابل ذکر است که سخت گیری­هایی در مرکز برگزاری آزمون یعنی ACT، با هدف برقراری شرایطی کاملا یکسان برای همه­ی افراد انجام می شود، که هرگونه تخلفی از این قوانین موجب بیرون کردن شما از جلسه و کنسل شدن نمره­ی شما خواهد گردید پس تمامی مواردی که در زیر گفته می­شود را رعایت کنید:

  • کاملا سر وقت به مرکز آزمون برسید چرا که کمی قبل از ساعت 8 برگه­های آزمون توزیع می­گردد تا رأس ساعت آزمون شروع شود. در این مورد اصلا سعی نکنید جدیت عوامل برگزار کننده­ی آزمون را بسنجید.
  • در صورتی که زمان پاسخ دهی به یکی از بخش­ها تمام نشده باشد و شما وارد بخش بعدی سؤالات در دفترچه­ی آزمون گردید و یا به بخش قبلی که زمان آن اتمام رسیده برگردید تا به سؤال پاسخ دهید تقلب محسوب شده و واکنش شدیدی را به همراه دارد.
  • در بین بخش­های آزمون استراحت مختصری اختصاص داده شده در اینگونه مواقع فقط به خوردن خوراکی و نوشیدن آب فکر کنید، هرگونه تبادل اطلاعات و بررسی سؤالات بخش قبلی، تقلب محسوب می­گردد.
  • هنگام ورود به مرکز آزمون گوشی همراه خود را خاموش کنید، اگر کوچک­ترین صدایی ایجاد گردد و یا حتی به گوشی خود نگاه کنید، برگه­ی شما گرفته شده و قادر به ادامه­­ی آزمون نخواهید بود و نمره­ی شما صفر محسوب می­گردد.
  • حتما برگه­ی ورود به امتحان همراه با کارت شناسایی و پاسپورت دارای تاریخ معتبر را با خود به همراه داشته باشید ضمن اینکه داشتن عکس معتبر و واضحی که اخیرا گرفته­اید نیز الزامی است.
  • مداد و پاک کن به همراه خود بیاورید چرا که آزمون فقط به صورت کاغذی است.
  • ماشین حسابی می­توانید به همراه داشته باشید که سر و صدا نداشته باشد، یا صفحه­ی آن از نوع QWERTY نبوده باشد. همچنین قادر به استفاده از ماشین حساب گوشی نیز نخواهید بود.
  • مواد و وسایل متفرقه­ی مجاز شامل مواد خوراکی و آب هستند.
  • بهمراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی به جز ماشین حساب باتری دار و گوشی تلفن خاموش ممنوع است.
  • برگه یادداشت به همراه داشتن ممنوع است.
  • دیکشنری برای بخش سؤالات زبان ممنوع است.

افراد واجد شرایط و غیر واجد شرکت در آزمون ACT

طبق شرایط گفته شده برای شرکت در آزمون ACT ، افراد واجد خارج از این محدوده­ها، افراد غیر واجد شرایط خواهند بود:

  • تمامی کسانی که بالای 13 سال باشند واجد شرایط هستند و می­توانند در آزمون شرکت کنند.
  • اگر داوطلب بیش از 12 بار در آزمون مردود نشده باشد می­تواند درآزمون ACT شرکت نماید.
  • متقاضیان با هر نمره­ی GPA می­توانند شرکت نمایند.
  • دانشجویان بین المللی نیز که قصد ورود به دانشگاه­های آمریکا در مقطع لیسانس را داشته باشند قادر به شرکت هستند.
  • در صورتی که کالج انتخابی شما بین دوآزمون ACT و SAT، ارجحیت برای آزمون ACT قائل شده باشد می­توانید در این آزمون شرکت نمایید.

بخش های مختلف آزمون ACT

به طور کلی این آزمون از 4 بخش اجباری و یک بخش اختیاری تشکیل شده است که هر بخش اجباری نمره­ای بین ۱ تا ۳۶ و بخش اختیاری نیز نمره­ای بین ۱ تا ۱۲ را در برمی­گیرد. اگر تمایل به اپلای برای دانشگاه های برتر آمریکا را دارید، می بایست نمره 31 بع بالا در این آزمون کسب بکنید.

۴ بخش اجباری شامل: بخش درک مطلب (Reading) با ۴۰ سؤال، بخش زبان انگلیسی (English) با ۷۵ سؤال، بخش ریاضی (Math) با ۶۰ سؤال و بخش علمی (Science) نیز با ۴۰ سؤال به ترتیب طراحی می­گردند. بخش اختیاری نوشتاری (Writing) نیز ۱ سؤال خواهد داشت.

زبان خارجی (English)

این قسمت دارای ۵ متن با ۷۵ سؤال چند گزینه ­ای است که طراحی آنها به صورت ایده­ی کلی یا جزئی نگری است که یا مربوط به پاراگراف خاصی خواهد بود و یا کل متن را هدف قرار داده است. دو مهارتی که باید برای این بخش از آزمون ACT تقویت کنید نحوه­ی استفاده و درک قوانین گرامری و مهارت­های درک مطلب متن می­باشد. برای پاسخگویی به سؤالات این بخش نیز ۴۵ دقیقه فرصت خواهید داشت.

ریاضیات (Mathematics)

سؤالاتی که برای این بخش از آزمون ACT طراحی می­گردند در حوزه‌­های زیر هستند که 60 دقیقه فرصت دارید:

  • جبر مقدماتی: ۲۰ تا ۲۵% کل سؤالات این بخش (۶۰ سؤال) را تشکیل می­دهد و طراحی آن به صورت مسائل عددی، ضرب/فاکتوریل/پرایم­، درصدها، رادیکال، نسبت­ها، میانگین/میانه/مد، احتمال، مقادیر محض، سری­ها، آمارهای توصیفی ساده و غیره می­باشد.
  • جبر ابتدایی: ۱۵ تا ۲۰% سؤالات را تشکیل می­دهد که شامل سؤالاتی نظیر جایگزینی، ساده سازی، حل معادلات خطی، نامعادله­ها، حل معادلات درجه دوم و غیره می­باشد.
  • جبر سطح متوسط: ۱۵ تا ۲۰% کل سؤالات را تشکیل داده و شامل حل سیستم­های معادلات، توابع، ماتریکس، لگاریتم، نامعادلات، توالی­ها و الگوها و اعداد مرکب می­باشد.
  • هندسه­ی مختصات: ۱۵ تا ۲۰% کل سؤالات را تشکیل داده و شامل خطوط عددی، نامعادلات نموداری، مسافت و نقاط میانه، محاسبه­ی شیب خط، خطوط موازی و عمودی، معادله­ی خطی و مخروط­ها می­باشد.
  • هندسه­ی مسطحه: شامل ۲۰ تا ۲۵% کل سؤالات را تشکیل داده و سؤالات در مورد خطوط و زوایا، مثلثات، چند ضلعی­ها، دایره­ها، هندسه­ی سه بعدی، حجم، خصوصیات دایره­ها، مثلثات و متوازی الاضلاع می­باشند.
  • مثلثات: شامل ۵ تا ۱۰% کل سؤالات را تشکیل می­دهد. سؤالات شامل حل مثلثات، شناسایی مثلثات و نمودارها، توابع مثلثات نموداری و حل معادلات مثلثات می­باشند.

درک مطلب (Reading)

این قسمت شامل ۴ متن که در کل ۴۰ سؤال را شامل می­شود و ۳۵ دقیقه نیز فرصت پاسخگویی دارید. متن­هایی که برای این قسمت طراحی می­شوند ۴ حوز­ه­ی گسترده: علوم اجتماعی، انسانی، طبیعی و داستان ادبی را در بر می­گیرد. باید بتوانید ایده­ی کلی هر متن را پیدا کرده، جزئیات مهم را شناسایی کرده و ایده­های پیوسته و مرتبط را نیز رمزگشایی کنید، به درک علت و معلولی و مقایسه­ای برسید و مفاهیم عمقی هر متن را نیز متوجه شوید.

بخش علمی (Science)

این قسمت نیز دارای ۷ متن با ۴۰ سؤال می­باشد که ۳۵ دقیقه نیز به شما فرصت داده شده است. معمولا همراه هر متن، نمودار، جدول و گراف وجود داشته و موضوعات پیرامون فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی هستند. باید بتوانید به منطق هر متن پی برده، به دانش هر تئوری و فرضیه پی کرده و بتوانید داده­ها و اطلاعات داده شده را تجزیه و تحلیل کنید.

بخش نوشتاری (Writing)- اختیاری

در این بخش یک موضوع مشخص به شما داده می­شود که ۴۰ دقیقه زمان پاسخگویی است. 3 نقطه نظر متفاوت پیرامون این موضوع آورده شده و شما باید بتوانید آنها را تجزیه و تحلیل کرده، نقاط ضعف و قوت هر یک را شناسایی کنید، منطق هر کدام را به چالش کشیده و با یکدیگر مقایسه نمایید تا در نهایت متنی جامع و یکپارچه به تحریر درآورید.

آزمون ACT

دوره­‌ها و کلاس­‌های مرتبط با آزمون ACT

این بخش به بررسی ۶ مؤسسه­ی برتر جهان در سال ۲۰۱۹ برای آزمون ACT می پردازد که توانستند بالاترین رتبه را از آن خود کنند. لیست زیر به ترتیب رتبه­ های ۱ تا ۶ است.

Magoosh

این مؤسسه­ی نام آشنا با ارائه­ی بیش از ۱۲۰۰ سؤال تمرینی، ۴ نمونه آزمون سال­های پیشین و تضمین افزایش نمره تا بیش از ۴ عدد، کلاس­های حضوری، دسترسی به کتاب­های چاپی معتبر آزمون، آموزش ویدیویی، ارائه­ی فلش کارت برای مرور سریع­تر، اپلیکیشن موبایلی برای مرور در هر مکانی که هستید، دسترسی آنلاین و غیره بسیار موفق و معتبر است.

Princeton Review

در این مؤسسه بیش از ۳۲۰۰ سؤال و سه نمونه آزمون قبلی سال­های پیشین کار می­شوند، تضمین افزایش نمره، جلسات کلاس هم به صورت حضوری و هم آنلاین و حتی خصوصی قابل برگزاری هستند، به کتاب­های چاپی نیز دسترسی دارد و ویدیوی آموزشی و اپلیکیشن موبایلی نیز عرضه می­شوند.

Testive

تعداد سؤالاتی که در این دوره و کلاس­ها کار می­کنید بیش از سه هزار مورد همراه با هشت نمونه آزمون است، جلسات به صورت آنلاین و خودخوان می­باشند و آموزشی ویدیویی و پشتیبان برای بررسی میزان پیشرفت نیز در نظر گرفته شده است. با اپلیکیشن موبایلی آن نیز می­توانید در هرجا به مرور و مطالعه بپردازید.

Kaplan

تعداد سؤالات کار شده به بیش از هزار عدد می­­رسند و تا نه سال پیش نیز نمونه آزمون­ها کار خواهند شد. دسترسی به کتاب­های چاپی، آموزش ویدیویی، فلش کارت و اپ موبایلی از دیگر ویژگی­های شرکت در دوره­ها و کلاس­های این مؤسسه برای آزمون ACT است.

ACT

خود مؤسسه­ی برگزار کننده­ی آزمون نیز اقدام به حل و ارائه­ نکات بیش از ۲۴۰۰ سؤال می­پردازد که به آن نمونه آزمون سال­های قبل را نیز اضافه کنید. کلاس­های آنلاین و خودخوان غیر حضوری اما با رفع اشکال، دسترسی به کتاب­های چاپی، ارائه­ی فلش کارت و اپلیکیشن موبایلی نیز از دیگر مزایای دوره­های این مؤسسه است.

Barron’s

در این مؤسسه برای آزمون ACT خدماتی همچون حل بیش از 3 هزار سؤال، 4 نمونه آزمون، دوره­های رفع اشکال، امکان بازگشت پول بعد از سه روز، آموزش ویدیویی، برنامه­ مطالعاتی و پشتیبان پیشرفت آزمون ارائه می­شوند.

 

هزینه‌­ی کلاس­‌های آزمون ACT

آزمون ACT که مختص ورود به مقطع لیسانس دانشگاه­های آمریکاست هم از طرف خود مؤسسه­ی ACT و هم سایر مؤسسات بسیار معروف جهانی، اقدام به برگزاری کلاس­های آمادگی می­شود که بسته به خدمات متنوع خود، هزینه­های متفاوتی را نیز خواهند داشت.

به عنوان مثال دوره و کلاس­های مؤسسه­ Magoosh، ۹۴۸ دلار، مؤسسه­ Princeton review هزینه ­ای بین ۳۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار، کلاس­های Testive هزینه­ ۴۰۰ دلار، Kaplan نیز هزینه­ ۲۴۰ دلار دریافت می­کند، خود مؤسسه­ غیر انتفاعی ACT نیز ۴۰ دلار از شما دریافت خواهد کرد. مؤسسه­ Barron’s نیز برای کلاس­هاD خود حدود ۱۰۰ دلار دریافت می­کند.در صورتی که نیاز به تدریس خصوصی داشته باشید نیز حداقل باید ۱۲۰۰ دلار هزینه کنید!

هزینه­‌ی شرکت در آزمون ACT

هزینه­ شرکت در آزمون ACT ببا توجه به اینکه دانش آموز بومی یا بین المللی باشید، و همچنین بخش اختیاری آزمون را نیز پاسخ بدهید یا خیر متفاوت است. ضمن اینکه اگر در بازه­ی زمانی تعیین شده موفق به ثبت نام در آزمون و پرداخت هزینه­ی آزمون نگردید، مشمول جریمه­­ دیرکرد خواهید شد.

به طور کلی هزینه­ آزمون ACT برای دانشجویان بومی آمریکا بدون بخش  Writing یا نوشتن ۵۰٫۵ دلار می باشد و برای دانشجویان بین المللی هزینه­ی شرکت در آزمون ۱۵۰ دلار خواهد بود. همچنین هزینه­ آزمون ACT برای دانشجویان بومی آمریکا که بخش اختیاری را نیز پاسخ دهند، ۶۷ دلار و همین شرایط برای دانشجویان بین المللی ۱۶۶٫۵ دلار می­باشد. توجه بکنید که اگر در بازه­ی زمانی تعیین شده موفق به ثبت نام نشوید، طی ۱۴ روز پس از مهلت مقرر شده، با پرداخت جریمه ۳۰ دلار، فرصت ثبت نام با تأخیر را خواهید داشت.

منابع آزمون ACT

در این بخش به معرفی تعدادی از منابع آنلاین آزمون ACT  پرداخته ایم تا بتوانید به راحتی برای این آزمون مطالعه کنید و نیاز به خرید کتاب نداشته باشید:

سایت رسمی ACT

معمولا هر سال وب­سایت رسمی مؤسسه­ی ACT، برگه آزمون­های سال­های قبلی که بلا استفاده بوده و به چندین سال پیش بازمی­گردد منتشر می­سازد تا به عنوان منبعی ارزشمند بتوانید با کلیات آزمون آشنا شوید.

PrepFactory

هدف این مؤسسه ارائه­ی نمونه سؤال و آزمون و یا بررسی نکات هر سؤال نیست بلکه سعی می­کند تا نکات کلیدی و راهکارهای پاسخگویی به هر بخش به شیوه­ای مدرن و کارآمد برای شما آماده کند. وقتی بتوانید با هدف اصلی به سؤالات آن آشنا شوید. با شناخت هدف اصلی این موسسه در هر بخش و نحوه­ی پاسخ دادن سریع و دقیق، قطعا  به بهترین شکل در این آزمون موفق می شوید.

Magoosh

این موسسه بسیار معتبر بوده که و با ارائه­ی برنامه­های مطالعاتی، کتاب­های رایگان و نمونه سؤالات و آزمون­های جامع و بسیار متعدد، برای افراد داوطلب شرکت در آزمون ACT بسیار مناسب واقع شده است.

Khan Academy

این موسسه همانطور که یکی از موسسات خوب برای آزمون SAT است، برای آزمون ACT نیز بسیار مفید است. این سایت ویدئوهای آموزشی، نمونه سوالات و سایر مطالبی که برای شرکت در این آزمون برای شمافرهم کرده که به راحتی از طریق اپلیکیشن و غیره می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید

سازمان­‌ها و کشورهای به رسمیت شناخته‌­ی آزمون ACT

همانطور که پیشتر گفتیم، آزمون ACT برای ورود به دانشگاه­های آمریکا در مقطع لیسانس است تا با کسب نمرات بهتر شانس پذیرش خود را برای دانشگاه­های برتر این کشور امتحان کنید.

داوطلبان بین المللی و بومی می­توانند در این آزمون طبق زمان بندی­های مقرر شده توسط مؤسسه­ی غیر انتفاعی ACT شرکت کرده و خود را محک بزنند. لذا این آزمون برای هیچ کشوری به جز آمریکا اعتبار ندارد و کسانی که مقطع دبیرستان خود را به اتمام رسانده­اند یا در سال آخر آن هستند و حداقل سن 13 بدون محدودیت سقف سنی می­توانند در این آزمون شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *